نياز به ساخت انيميشن ها با رويكرد مذهبي با توجه به تهاجم فرهنگي دشمن و حمله به مقدسات اسلامي بيش از پيش احساس مي شود.

علي لطفي، كارگردان انيميشن در گفتگو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص نياز به ساخت انيميشن هاي مذهبي گفت: با توجه به تهاجم فرهنگي دشمن و حمله به مقدسات اسلامي نياز به كارهايي با رويكرد مذهبي بيش از پيش احساس مي شود.
وي در خصوص ساخت انيميشن با مضمون "حضرت محمد (ص)"، اظهار داشت: چهار قسمت از مجموعه داستان راستان به نام هاي "سخانه"، "همسايه"، "ثمره سفر طائف" و "شتردواني" و همچنين انيميشن "گنج نامه" با محوريت اصول دين براي كودكان به سفارش مركز پويانمايي صبا در حال ساخت است.
وي در خصوص اينكه بايد به چه دوره اي از زندگي پيامبر پرداخته شود، عنوان كرد: تمامي دوران زندگي پيامبر (ص) براي ما راه گشاي سعادت است چون زندگي پربركت حضرت رسول پيام هاي زيادي براي ما دارد و يكي از اين پيام ها مي‌تواند اين باشد كه براي رسيدن به پيروزي بايد تلاش كرد و در مقابل سختي ها صبور بود كه پرداختن به اين موضوع از زندگي پيامبر بسيار خوب است.
لطفي ادامه داد: حال كه در گوشه اي از دنيا توهين به مقدسات اسلام شروع شده ما نيز بايد چهره واقعي اسلام و پيامبران را به تمام دنيا نشان دهيم.
وي تصريح كرد: كارهاي مذهبي رسالت سنگيني بر دوش فيلم سازان مي گذارد و ساخت چنين كارهايي نياز به صرف وقت و انرژي بيشتري دارد.
وي در خصوص روند توليد انيميشن در كشور؛ اظهار داشت: در حال حاضر مديريت رسانه رويكرد خوبي به كارهاي انيميشن دارد و با اختصاص بودجه كافي و راه اندازي شبكه پويا و نمايش، ساخت انيميشن هاي بومي در كشور روند بهتري پيدا كرده اند.
گفتني است؛علي لطفي، كارگردان فيلم "سرزمين جذاب" و يكي از اولين فيلم هاي سينمايي نگاتيو 35 ميليمتري انيميشن ايران و همچنين موفق به دريافت جايزه از جشنواره فيلم فجر سي ام و برنده جوايز متعدد از جشنواره هاي داخلي و خارجي است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.