مسئول روابط بین الملل باشگاه مهرام گفت: داوران قزاق در حد کنترل بازیهای بزرگ نیستند و حداقل در شرق آسیا چند داور خوب پیدا می شد که آنها را دعوت نکردند.

نصرت الله جعفریان که سالها ناظر بین المللی بسکتبال بوده از همان روزاول بازیهای جام باشگاهها حرفهایی در مورد داوران احتمالی بازی مهرام و الریاضی داشت و پس از این بازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: مشکل ما با داوران قزاق این است که بازیهایی در سطح مهرام و الریاضی در حدی نیست که قزاقها از پس کنترل آن برآیند. کاری هم به این
ندارم که بی طرف هستند یا طرف کسی را می گیرند اما از نظر کارشناسی که ارزیابی می کنم این افراد در حد چنین بازی ای نیستند.

**حداقل از داوران شرق آسیا استفاده کنند

وی ادامه داد: داوران قزاق در ایران هم همین کارها را انجام دادند و اثبات کرده اند که توان اداره چنین مسابقه ای را ندارند. بار قبل هم صحبتم با هاکوپ این بود که چرا از داوران اروپایی استفاده نمی کنید؟ حتی اگر علاقه ای به داوران خارج از آسیا هم ندارند حداقل در چنین شرایطی از کشورهایی مثل چین، ژاپن و چین تایپه که در جام جهانی هم قضاوتهای خوبی داشته اند، استفاده کنند.کسانی که حداقل تجربه دارند اما حتما قضیه ای پشت آن است که داوران این منطقه را به بازیها نمی آورند.
وی با تایید حضور احتمالی همین داوران در فینال اعتقاد دارد: مطمئنم در صورت برگزاری فینال همین داوران بازی را سوت خواهند زد. این بحثها نیاز به اعتراض هم ندارد چون هاکوپ دبیر کل بسکتبال آسیا که کودک نیست. اتفاقا بسکتبال را به خوبی می فهمد و وقتی در غرب آسیا قضاوت این نفرات را دید دیگری دلیلی نداشت که از آنها استفاده کند چون مشخصا در بازی فینال هم مهرام و الریاضی به هم می رسیدند و حتما باید از همین داوران استفاده می کرد.

جعفریان اشاره کرد: از همان روز اولی که رسیدیم و برنامه بازیها را عوض کردند شرایط کار معلوم بود. پس از انجام قرعه کشی دیگر کسی مجاز به عوض کردن برنامه نیست.با نیامدن الشباب هم استراحت قبل از بازی الریاضی به ما می خورد اما تصمیم به تغییر برنامه گرفتند و حداقل یک نماینده از ما هم برای نظارت بر نحوه انجام قرعه کشی دعوت نکردند.


**دبیر کل آسیا با ما عناد دارد

وی تصریح کرد: به نظر من هاکوپ به عنوان دبیر کل آسیا با ما عناد دارد. بعد از جریان بی احترامی به سرود به وی گفتم آیا ما با شما در ایران چنین کاری کردیم؟ که روی خود را برگرداند و حداقل یک عذرخواهی از تیم نکرد.در جریان درگیری هم وظیفه هاکوپ نبود که به داخل زمین برود و بگوید جریانات را تمام کنید. اتفاقا اگر در ان شرایط بی احترامی ای از بازیکنان دیده، حقش بود چون وظیفه ای برای بیرون کردن صمد بعد از دیسکالیفه نداشت و باید با داوران و ناظر خود برای انجام درست کار صحبت می کرد./با
برچسب ها: بسکتبال ، ایران ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار