مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ در این مراسم حجت الاسلام الیاس ابراهیمی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره اهمیت سبک و روش زندگی به عنوان نرم افزار پیشرفت و توسعه افزود: این بیانات تکالیف مهمی را برای سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی تعیین می‌کند و کانون نیز به عنوان یکی از متولیان تربیتی و پرورشی جدای از این تکلیف نیست.
وی تصریح کرد: کانون در انجام این تکلیف از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده خواهد کرد، چرا که آموزش صحیح و مبتنی بر اصول اسلامی سبک زندگی، باید از دوران کودکی آغاز شود.
مدیر کانون آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه والای سیره اهل بیت (علیه السلام) در تبیین فعالیت‌های کانون، خبر از واگذاری جشنواره سراسری نشریه‌نگاری رضوی امام رضا علیه السلام، به استان آذربایجان شرقی داد و تصریح کرد: به برکت این جشنواره تمسک به سیره حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) در بین کودکان و نوجوانان افزایش یافته و سرلوحه فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون استان خواهد شد.
وی اظهار داشت: در برگزاری شایسته‌ی این جشنواره از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان استقبال خواهیم کرد.
همچنين؛ ابراهیمی که در جمع نماز گزاران نماز جمعه و در مصلی بزرگ تبریز سخن می‌گفت، با تشریح برنامه‌های کانون استان در زمینه‌های مختلف، به فعالیت‌های امداد فرهنگی در مناطق زلزله زده این استان نیز اشاره داشت.
وی افزود: بعد از وقوع زلزله، کانون جز اولین نهادهایی بود که حضور فعالی در این مناطق داشت و تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت‌ها‌ی خود گامی مهم در کاهش آلام خانواده‌های مناطق زلزله زده بردارد.
وی تصریح کرد: تلاش شبانه‌روزی کانون در این زمینه خوشبختانه نتایج مثبتی به همراه داشته و رضایت خاطر خانواده‌های این مناطق را فراهم کرده است.
بنابراين گزارش؛مدیر کانون استان آذربایجان شرقی، با بیان این که ارایه‌ی مفاهیم تربیتی و پرورشی در قالب‌های هنری و ادبی از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار هستند به تبیین این فعالیت‌ها در مراکز فرهنگی هنری کانون آذربایجان شرقی پرداخت.
وی به تغییرات صورت گرفته در مدیریت کانون زبان اشاره کرد و با توجه به مخاطبان آن، این ادغام را موجب افزایش خدمت‌رسانی در زمینه‌های آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی به شهروندان دانست.
لازم به ذكر است؛ ابراهیمی ترویج فرهنگ شهادت در بین کودکان و نوجوانان را از دیگر محورهای مهم برنامه‌های کانون برشمرد و نام‌گذاری مراکز کانون استان به نام شهدای نوجوان را در همین راستا عنوان کرد.
گفتني است؛مدیر کانون استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت ها‌ی خود، برنامه‌های انجام شده در هفته ملی و روز جهانی کودک و برگزاری نمایشگاه سراسری یک هفته با کانون را تشریح کرد./ص

برچسب ها: کانون ، کودک ، نوجوان ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار