مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: پروژه خط 3 متروی تهران با هدف اتصال جنوب غربی شهر تهران به شمال شرقی آن و کاهش ترافیک شهری در این کریدور به بهره برداری خواهد رسید.

هابیل درویش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: خط 3 متروی تهران با عبور از نقاط ترافیکی بسیار مهم شهر تهران مانند میدان راه آهن و میدان ولیعصر، تقاطع بهشتی و شریعتی و تقاطع دیگر با خط 1و4و6و7و8و9 و تبادل مسافر با خط 2 نقش عمده ای در جابجایی مسافر شهری به عهده خواهد داشت.

وی گفت: به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی در سفرهای شهری و ترافیک روان تر در این قسمت پروژه خط سه متروی تهران تعریف شده است.

درویش با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت مترو خط 3 به خاطر نوسانات قیمت ارز با مشکل روبرو است گفت: هم اکنون مترو اعتباری کار می کند اما فاز اول این خط را با تمام مشکلات آماده بهره برداری کرده ایم.

درویش خاطر نشان کرد: بزودی ایستگاه های تقاطع شهید بهشتی تا چهار راه ولیعصر به بهره برداری رسمی می رسد.

وی با بیان اینکه فاز اول از چهار راه ولیعصر تا تقاطع خیابان شهید بهشتی و مفتح آماده بهره برداری است افزود: طول کلی این مسیر 7 کیلومتر و با 5 ایستگاه و 6 کیلومتر تونل است.

درویش افزایش قیمت مصالح را بزرگترین مشکل امروز مترو دانست و گفت: با بودجه هایی که سال گذشته تعیین شده تنها یک سوم از کارهای را که برنامه ریزی شده را می توانیم با این بودجه انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برای پیش بردن کار ساخت مترو وام گرفته ایم و اعتباری کار کرده ایم اما نگذاشته ایم کار تعطیل شود.

درویش تصریح کرد: اعتباری که اول سال برای مترو پیش بینی شده را امیدواریم هر چه زودتر بدهند.

مدیر عامل شرکت متروی تهران گفت: خط 3 مترو تهران را تازه ریل گذاردیم چرا که ورود ریل های خریداری شده دچار مشکل شده بود و ما به خاطر اینکه کار پیش برود با ریل های قدیمی یک شابلون درست کرده ایم و یک کیلومتر را ریل گذاری کرده ایم قالب بتن گرفتیم تا ریل ها از راه برسد.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه کار فایناس را هم به پایان رسانده ایم امیدواریم هر چه زودتر پرداخت شود و ما طبق زمانبندی 12 کیلومتر را تا اردیبهشت ماه می توانیم تحویل دهیم./ز

برچسب ها: ترافیک ، مترو ، اعتباری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار