چند سال اخير با مديريت جواد شمقدري و عليرضا سجادپور محدويت هاي سينما از تلويزيون هم بيشتر شده است و با وجود محدوديت و مميزي هاي بسيار، خيلي از فيلمنامه ها را فقط در ذهنم مي گنجانم و روي كاغذ نمي‌آورم.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، نشست نقد و بررسي فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" با حضور منوچهر هادي كارگردان، فرشته مهدي زاده تهيه كننده، يكتا ناصر و هانيه غلامي بازيگر، و همچنين شهرام خرازي ها شب گذشته در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در ابتداي نشست منوچهر هادي كارگردان ضمن اشاره به سفارشي نبودن فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" در خصوص نقش سازمان پيوند اعضا در توليد اين اثر گفت: فيلم نامه اوليه به كمك سينا رازاني نگاشته شد و هيچ گونه سفارشي از انجمن پيوند اعضا مبني بر نگارش اين فيلم نامه نبوده است.
وي ادامه داد: اين فيلم نامه همزمان با اوج توليد كمدي هاي ضرباهنگي نوشته شد و با حضور پررنگ اصغر فرهادي، سينماي اجتماعي و فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" مجال توليد پيدا كرد.
هادي ضمن اشاره به اهميت ديالوگ در فيلم نامه عنوان كرد: فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" به شدت متكي بر ديالوگ است و اگر ديالوگ ها به دقت دنبال نشود ربط سكانس ها به هم در ذهن مخاطب شكل نمي گيرد.
وي اظهار داشت: در چند سال اخير با مديريت جواد شمقدري و عليرضا سجادپور محدوديت هاي سينما از تلويزيون هم بيشتر شده است و با وجود محدوديت و مميزي هاي بسيار خيلي از فيلم نامه ها را فقط در ذهنم ميگنجانم و روي كاغذ نمي آورم.
هادي در ادامه افزود: سليقه ها، مسئله مميزي را اغلب به بيراهه برده است و به اين دليل بيشتر در تلويزيون فعاليت دارم.
وي ضمن اشاره به صحنه تصادف ياسمن در فيلم بيان كرد: صحنه تصادف ياسمن با هزينه بالاي خريد مانكن انجام گرفت و بدون بهره گيري از بدلكار و جلوه هاي ويژه سعي در بالا بردن شوك حسي مخاطب داشتيم.
هادي در پايان ضمن اشاره به فيلمنامه سخت "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" خاطرنشان كرد: توليد فيلم نامه "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" با مضمون بخشش تجربه بسيار سختي بود به طوري كه روايت زندگي ليلا با بازي آنا نعمتي در راستاي پيوند اعضا شكل گرفت.
در ادامه فرشته مهدي زاده تهيه كننده به استفاده لهجه‌ي كرماني در اين فيلم اشاره كرد و افزود: مصطفي (شهاب حسيني) با توجه به مشكلات مالي مجبور به مهاجرت در كرمان شده و به همين علت برخلاف لهجه كرماني هنگامه (يكتا ناصر) گويش كرماني ندارد.
يكتا ناصر، بازيگر نقش هنگامه، در پاسخ به چگونگي نزديك شدن به شخصيت هنگامه عنوان كرد: درباره‌ي بازي كه انجام گرفته علاقمند به صحبت كردن در مورد آن نيستم اما با توجه به ارتباطي كه با فيلمنامه برقرار كردم تجربه جديدي برايم به وجود آمد.
وي در خصوص لهجه كرماني خود در فيلم اظهار داشت: اهل كرمان نيستم و براي بيان درست لهجه كرماني از مشاوران اين لهجه و گوش دادن به نوع بيان لهجه كرماني بهره بردم.
هانيه غلامي بازيگر نقش ياسمن درخ صوص علاقه‌ي ياسمن به دكتر دندانپزشك خود عنوان كرد: عشق ياسمن به عليرضا دكتر دندانپزشك به نوعي محبت يك دختر به فردي است كه مي‌تواند برايش جايگاه پدري داشته باشد.
وي ادامه داد: ديدن صحنه فرار خود در پشت صحنه اين فيلم لحظات سختي را برايم به وجود آورد.
شهرام خرازي ها، دكتر روانشناس و منتقد سينما، در خصوص فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" گفت: اين فيلم روايت تنهايي آدم ها است كه از طريق حسي قوي بازيگران و تاثيرگذاري نقش ها به خوبي به مخاطب منتقل مي شود.
وي ادامه داد: شخصيت پردازي مناسب يكي از نقاط قوت فيلم است كه فرهنگ پيوند اعضا را به مخاطب به وجود مي آورد و اميدوارم روزي اين فيلم در تلويزيون هم پخش شود.
خرازي ها عنوان كرد: سريال "حلقه سبز" و فيلم "شرط اول" به فرهنگ اهداي عضو را به چالش كشيدند اما در فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه" با جدا كردن بحث كما و مرگ مغزي، اهداي عضو را به گونه‌ي غير مستقيمي ترويج كرد.
وي در باب بحث رضايت پيوند اعضا ياسمن اظهار داشت: فيلم در باب اين موضوع بر جزئيات مكث نمي كند و جريان اصلي با ريتم اصلي به مخاطب نشان مي‌دهد.
خرازي ها در خصوص سكانس هاي خوب و ماندگار فيلم "يكي مي‌خواد باهات حرف بزنه"  خاطرنشان كرد: سكانس هاي زندان و صحبت هاي ليلا و مصطفي بسيار طولاني و در عين حال تاثيرگذار بود و همچنين صحنه صحبت هاي هنگامه و مصطفي بازي خوب يكتا ناصر از موقعيت هاي دراماتيك و كامل به شمار مي‌آيد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار