وقتي ما با نگاه خاص و سليقه ای نمایشنامه ها را ارزیابی می کنیم راه به جايي نخواهيم برد داوران بايد به آثار، نگاه تكنيكي داشته باشند.

نصرالله قادري نمايش نامه نويس و كارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب به ستاد خبري ششمين دوره آثار برتر ادبيات نمايشي ايران، گفت: چند نهاد مختلف ايجاد رقابت و دادن جوايز به نمايش نامه نويسان را برگزار مي كنند ولي براي تاثير گذاري اين گونه مسابقات بايد بر روي داوري مسابقات تمركز بيش تري داشته باشيم تا جاي شك و شبهه براي افراد باقي نگذاريم. ما بايد در برگزاری دوره هاي برگزاري انتخاب آثار نگاه خاص و سلیقه ای را از بين ببريم.

وي درادامه افزود: يك نمايش نامه براي قضاوت بايد بدون نام خوانش و داوري شود ولي متاسفانه در برخي از رقابت ها نمايش نامه ها با نام نويسنده آن به دست داوران مي رسد تا درباره آن قضاوت كنند و اين مساله بر قضاوت آنها به شدت تاثير مي گذارد. در صورتي كه داوري بايد به دور از نگاه خاص و با نگاه تكنيكي باشد تا بتواند يك داروي عادلانه تلقي شود.

مدير انتشارات نمايش درباره حضور آثار چاپ نشده بيان كرد: بايد آثار چاپ نشده هم به اين دوره ها راه پيدا كنند زيرا آنها به هر دليلي نتوانستند شرايط چاپ داشته باشند و بايد فرصتي براي آنها فراهم شود تا ديده شوند و ناشرين در اين فرصت با نويسندگان آشنا شوند و آثار را به چاپ برسانند.

وي در ادامه صحبت هاي خود اظهار كرد: زماني ما مي توانيم براي دوره هاي ادبيات نمايشي اعتبار جهاني كسب كنيم كه براي آن نظريه و تكنيك خاص در نظر بگيريم وقتي جشنواره يا مسابقه اي داراي نظريه نباشد را ه به جايي نخواهد برد. ما در حرف مي گوييم كه افراد آزادي خواهي داريم ولي در عمل آن را باورنداريم و تنها با نگاهي خاص راه خود را پيش مي بريم.

ششمين دوره ی انتخاب آثار برتر ادبيات نمايشي  ایران به دبيري دكتر عطاالله كوپال و همت انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر برگزار مي شود./ي2
برچسب ها: نمایشنامه ، قادری ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.