مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي از سرمايه گذاري 650 ميليارد ريالي بخش خصوصي براي اجراي شبكه ي فاضلاب شهري كاشمر خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد طاهري گفت: اين سرمايه گذاري در قالب قرار داد به صورت بيع متقابل است كه براي نخستين بار در كشور اجرا مي شود. وي افزود: هم چنين اجراي كليه ي مراحل اين طرح بر عهده ي بخش خصوصي و نظارت بر نحوه ي اجراي آن و بهداشت و كيفيت خروجي تصفيه خانه بر عهده ي آب و فاضلاب كاشمر خواهد بود.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي گفت: در اجراي اين طرح2 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كاشمر تحت پوشش آبياري قرار خواهد گرفت. به گفته ي وي، خط انتقال شبكه ي فاضلاب كاشمر هفت كيلومتر و توزيع آن 300 كيلومتر است كه داراي دوتصفيه خانه با ظرفيت 220 ليتر در ثانيه خواهد بود.
 
وي با اشاره به تعيين  جانمايي تصفيه خانه ي فاضلاب كاشمر در حدفاصل حوزه ي استحفاظي خليل آباد و بردسكن، تأخير در اجراي پروژه ي فاضلاب اين شهرستان را دليل افزايش هزينه ها از 330 ميليارد ريال در سال 88 به 650 ميليارد ريال در سال جاري دانست.

طاهري افزود: كار اجراي شبكه ي فاضلاب كاشمر را يك شركت تعاوني كشاورزي با يك هزار عضو از روستاهاي عشرت آباد، مغان، قوژد، ممر آباد و اسحاق آباد بر عهده گرفته است و قرار است اين شركت عمليات اجرايي اين طرح را از 22 بهمن امسال آغاز كند.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان رضوي خاطر نشان كرد: با اجراي شبكه ي فاضلاب كاشمر پساب حاصل از آن به مدت 40 سال در اختيار سهام داران اين شركت تعاوني قرار خواهد گرفت. /س 
برچسب ها: ورود ، بخش ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.