رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ یکپارچگی سیاسی، تقویت وحدت ملی و پرهیز از اختلاف بیشترین اولویت و نیاز عراق در شرایط کنونی است و جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی در این راستا حمایت می‌کند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز(يكشنبه) در دیدار احمد چلبی دبیرکل کنگره ملی عراق با اشاره به شرایط حساس کنونی در منطقه بر اهمیت هوشیاری و انسجام گروه‌های سیاسی عراق تاکید کرد و گفت: حفظ یکپارچگی سیاسی، تقویت وحدت ملی و پرهیز از اختلاف بیشترین اولویت و نیاز عراق در شرایط کنونی است و جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی در این راستا حمایت می‌کند.

وی افزود: شرایط حساس کنونی در منطقه و عراق هوشیاری و همبستگی بیشتر رهبران و جریانات سیاسی عراق را می‌طلبد، نباید اجازه داد به خاطر پاره‌ای مشکلات و اختلاف‌نظرهای جزیی یکپارچگی سیاسی، همبستگی‌ ملی و تمامیت ارضی عراق به خطر افتد.

لاریجانی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور ایران و عراق خاطرنشان کرد: پیوند امکانات و ظرفیت‌های گسترده در کشور ایران و عراق منشاء تحولات بزرگی در منطقه و میان اسلام خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین بر اهمیت همکاری‌های پارلمانی تاکید کرد و افزود: توسعه همکاری‌های نزدیک و برادرانه با مجالس کشورهای همسایه بویژه عراق از اولویت‌های روابط خارجی مجلس شورای اسلامی است.

احمد چلپی دبیرکل کنگره ملی عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه همه گروه‌ها و رهبران سیاسی عراق بر اهمیت توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با ایران تاکید دارند، گفت: ایران کانون امید مسلمانان جهان است و نگرانی دشمنان ملت‌های منطقه از اقتدار و توانمندی ایران عامل فشارهای کنونی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی ابراز اطمینان کرد: ایران با تاریخ طولانی،‌ فرهنگی غنی و ظرفیت‌های وسیع انسانی با موفقیت این شرایط را پشت سر خواهد نهاد.

دبیرکل کنگره ملی عراق در ادامه افزود: حفظ و تقویت وحدت ملی و تمامیت ارضی عراق از مهم‌ترین اولویت رهبران و گروه‌های سیاسی این کشور می‌باشد.

در این دیدار پیرامون راه‌های گسترش همکاری‌های برادرانه دو کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و پارلمانی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/س2
برچسب ها: لاریجانی ، عراق ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار