معاون مدير كل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه گفت: شدت استفاده از سلاح‌های اتمی در فلوجه عراق به قدری زیاد بوده که جمعيت كودكان کشته و ناقص متولد شده بيش از جمعيت كشته‌شدگان در جنگ جهاني دوم است.

مصطفی اعلايي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به كشتار كودكان در عراق در پي استفاده از سلاح هسته‌اي در حمله آمریکا به این کشور، گفت:  شدت استفاده از سلاح‌های اتمی به قدری زیاد بوده که جمعيت كودكان کشته و ناقص متولد شده بيش از جمعيت كشته‌شدگان در جنگ جهاني دوم است.

وي با اشاره به استفاده از سلاح‌های شیميایی در زمان جنگ تحمیلی توسط دیکتاتور سابق عراق ادامه داد: یکی از اهداف دیکتاتور سابق عراق در كشتار نظامي حلبچه‌ جلوگيري از نفوذ ايران در مناطق كردنشين و استفاده و آزمایش سلاح‌های شیمایی آمریکا بر روی انسان‌ها بود.

اعلايي افزود: تمامي اقدامات نظامي آمريكا در فلوجه عراق، پاكستان و افغانستان نقض بارز حقوق بشر بوده و بايد در سطح بين‌المللي پيگيري شوند.

وي با بيان اينكه آمريكا سعی دارد با فشار نظامی مسئله حقوق بشر را مسکوت نگاه دارد، اظهار داشت: جنايات فلوجه، بحث‌ تحريم‌ها، اقدامات نظامي و شكنجه‌ غیر نظامیان مواردی از نقض بارز حقوق بشر بوده که آمریکا باید در این خصوص به جهانیان پاسخ دهد.

اعلايي ادامه داد: كميته‌اي براي تكميل سيستم حقوق بشر تشكيل شده تا نواقص آن برطرف شده و به جنايات كشورهاي جنگ‌طلبی چون آمريكا رسيدگي شود.

معاون مدير كل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه در پايان یادآور شد:‌ جمهوري اسلامي ايران فعالانه در مسير تكميل استانداردهاي سيستم حقوق بشر حضور داشته تا بتواند پاسخ محکمی به جنايات آمريكا دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعلایی ، فلوجه ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار