دختر یکی از فعالان زندانی در بحرین در اعتراض به تقدیر کنفرانس یونسکو از رئیس رژیم صهیونیستی از این کنفرانس کنار کشید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ مریم الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی که پدرش عبدالهادی الخواجه در بحرین زندانی است، از کنفرانس حقوق بشری که یونسکو در تقدیر از فعالیتهای پدرش برگزار کرده بود، کنار کشید زیرا در همین مراسم از شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی نیز تقدیر شد.

عفو بین الملل عبدالهادی الخواجه و دیگر فعالان حقوق بشر بحرین را که در زندان هستند، به عنوان زندانیان عقیدتی می شناسد که فقط برای استفاده مسالمت آمیز از حقوق خود و حق داشتن آزادی بیان و تجمعات زندانی شده اند. این سازمان از دولت بحرین خواسته است تا فورا و بدون قید و شرط این زندانیان را آزاد کند. مریم الخواجه قرار بود به جای پدرش در سیزدهمین کنفرانس حقوق بشر یونسکو در دانشگاه کنکتیکات آمریکا در بیست و سوم اکتبر سخنرانی کند.

این کنفرانس میراث رهبری حقوق بشر و چالشهای آن نامگذاری شده است. مریم الخواجه در نامه ای سرگشاده خطاب به این کنفرانس نوشت: در عین حالیکه مفتخرم پدرم را برای این کنفرانس انتخاب کردید اما بسیار تاسف خوردم و ناامید شدم وقتی متوجه شدم قرار است در کنار پدرم از شخصی تقدیر شود که مسئول نقض گسترده حقوق بشر است و باید محاکمه شود نه اینکه از او تقدیر شود.
برچسب ها: پرز ، خواجه ، بحرین ، یونسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار