با وجود اینکه افراد مسلح وابسته به جریان چهارده مارس امنیت شهرها در لبنان را بر هم زده اند، به نظر می رسد کودتا این جریان برای بهره برداری از وقایع شکست خورده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، المنار در گزارشی با نام کودتای شکست خورده به اقدامات خرابکارانه نیروهای موسوم به چهارده مارس در بیروت پرداخت. زینب ناجی گزارشگر المنار گفت افراد مسلح وابسته به جریان چهارده مارس در خیابانهای بیروت مستقر شده اند و با تفنگ ژ سه و خمپاره انداز آرپی جی، برخی خیابانها از جمله منطقه قَصقص را بسته اند و به مناطق مسکونی حمله می کنند.

 این در حالی است که ارتش لبنان تلاش می کند این مناطق را از سیطره آنها آزاد کند. ارتش لبنان در درگیری با این افراد، یکی از آنها را کشته و برخی دیگر را بازداشت کرده است.

در همین حال درگیریها در طرابلس شدیدتر گزارش شده است به گونه ای که 5 کشته و 35 زخمی بر جای گذاشته است. ارتش لبنان در طرابلس نیز وارد عمل شده و شماری از افراد مسلح وابسته به جریان چهارده مارس را بازداشت کرده است.

از سوی دیگر، برخی مناطق در بیروت طی ساعات اخیر هدف حمله افراد مسلح وابسته به حزب المستقبل قرار گرفت. ارتش لبنان مجبور شده است در این مناطق با افراد مسلح درگیرد شود.  محله هایی که نیروهای المستقبل به آنها حمله کرده اند، محله های متوسط بیروت است و طوایف مختلف در آنها زندگی می کنند. این محله ها عموما نیمه شب مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته اند.

افراد مسلح با تفنگ و خمپاره انداز به خانه ها در این محله ها حمله کرده اند. ساکنان خانه ها می گویند در حالی که در خواب بودند با صدای شدید تیراندازی بیدار و متوجه شدند خانه های آنها هدف حمله مسلحانه قرارگرفته است. با این حال نیروهای المستقبل فقط به خانه ها و مغازه ها حمله نکرده اند بلکه اموال عمومی مانند ایستگاههای اتوبوس را نیز هدف قرار داده و آنها را ویران کرده اند. به نظر می رسد نیروهای جریان چهارده مارس تلاش می کنند با به هم ریختن اوضاع، مقدمات به قدرت رسیدن خود را فراهم آوردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار