فرماندار شهرستان فیروزه گفت: با توجه به اینکه فیروزه ثبت ملی شده امیدواریم نخستین جشنواره ملی فیروزه مقدمه‌ای برای ثبت جهانی آن باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدرضا حاجی‌زاده درباره برگزاری جشنواره سنگ‌های قیمتی اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی فیروزه و چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور روزهای یازدهم و دوازدهم آبان ‌ماه سال‌ جاری به ترتیب در مشهد و شهرستان فیروزه برگزار می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی فیروزه و چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور، بهبود کیفیت استخراج و فراوری و صادرات این جواهر گرانبها است که با ایجاد برند فیروزه به نام شهرستان فیروزه، نقش فیروزه در آیین‌ها و مکاتب و توسعه جایگاه آن در صنایع دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از اهداف دیگر برگزاری نخستین‌ جشنواره ملی فیروزه و چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، نقش فیروزه در ایجاد فرصت‌های شغلی و تاثیر آن بر صنعت گردشگری و توسعه صادرات غیر نفتی و استفاده از شیوه‌های عملی برای نگهداری فیروزه است.

وی تاکید کرد: نخستین جشنواره ملی فیروزه که با قدردانی از زحمات و خدمات چند هزار ساله معدن‌کاران همراه خواهد بود، فرصت مناسبی را برای نشان دادن جایگاه رفیع این جواهر ارزشمند در سطح ایران و جهان فراهم خواهد کرد.

چهارمین همایش ملی جایگاه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور و نخستین جشنواره ملی فیروزه توسط کانون ملی هماهنگی دانش وصنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی با همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خراسان رضوی 11 و 12 آبان ماه در مشهد برگزار می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.