مقامات رژيم صهيونيستي با تصرف منزل يکي از شهروندان فلسطيني در اريحا آن را به کنيسه يهوديان تبديل کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلويزيوني العربيه ،  زياد حلبي خبرنگار اين شبکه در قدس در گزارشي در اين باره با اشاره به اينکه پس از رايزني هاي فراوان با سازمان امنيت ملي اسرائيل توانستيم براي تصويربرداري از اين منزل وارد آن شويم گفت: تشکيلات خودگردان فلسطين در سال 1994 حکمي را مبني بر لغو تصرف منزل خانواده شهوان را صادر و تاکيد کرد که منزل بايد به خانواده شهوان بازگردانده شود اما اين حکم تا امروز اجرا نشده است و شهرک نشينان يهودي  بر اساس توافقنامه قاهره که به آنها اجازه مي دهد وارد اين منزل شوند هر هفته وارد آنجا مي شوند و آن را يک مکان ديني و نه تاريخي، مي دانند.
حکم شهوان صاحب اين منزل تصرف شده گفت: از سال 1994 اين اولين بار است که وارد منزلم مي شوم. آنها منزل مرا تصرف کرده اند و از ورود من به آن جلوگيري مي کنند.
حمدان طاها معاون وزارت گردشگري و آثار باستاني فلسطين مي گويد: ما همچنان بر موضع خود مبني بر تعلق اين زمين و مستغلات موجود در آن به خانواده شهوان تاکيد مي کنيم و هيچ بحثي در اين خصوص وجود ندارد.
در ادامه آمده است: با اين حال واقعيت آن است که خانواده شهوان در سال هاي اخير از نزديک شدن به منزل و زمين هاي خود منع شده اند .
در ادامه گزارش پس از پخش قسمتي از صحبت صاحب منزل با يک افسر اسرائيلي که به صورت مخفيانه هنگام تلاش شهوان براي ورود به زمين و منزل خود و ممانعت افسر اسرائيلي از اين کار ضبط شد، آمده است: خانواده شهوان اين منزل را از سال هزار و نهصد و چهل و هفت خريداري کرده است. در کف اين منزل کاشي کاريهايي وجود دارد و در تابلويي که در نزديک منزل نصب شده به اين کاشي کاري اشاره شده است. اين خانواده ضمن حفظ اين کاشي کاري که در سال هزار و نهصد و سي و پنج انجام شده است آنجا را براي بازديد مردم اختصاص داده اند اما اسرائيل دستور تصرف اين منزل را صادر کرد و غرامتي را به خانواده شهوان پيشنهاد کرد که با مخالفت اين خانواده روبرو شد. در سندي که اسرائيل بر اساس آن منزل را تصرف کرده است به اين نکته که منزل کنيسه است اشاره نشده است اما در اين تعريف در پيمان اسلو 2 معروف به توافقنامه قاهره آمده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار