تازه ترين نظرسنجي نشان مي دهد محبوبيت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ديگر کشورها بسيار بيشتر از ميت رامني رقيب جمهوريخواه او در انتخابات رياست جمهوري است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، بر اساس نظرسنجي اين شبکه در 21 کشور جهان اکثريت شهروندان در کشورهاي مختلف ترجيح مي دهند باراک اوباما بار ديگر به کاخ سفيد راه پيدا  
کند.  
22 هزار نفر در اين کشروها به اين سوال بي بي سي که ترجيح مي دهيد چه کسي در انتخابات رياست جمهوري آمريکا پيروز شود؟ پاسخ دادند.  
مردم 20 کشور از مجموع بيست و يک کشور در پاسخ به اين سوال تاکيد کردند اوباما را بر رامني ترجيح مي دهند.  
بيشترين حمايت ها از اوباما در فرانسه بود و اوباما 72 درصد آرا را در برابر فقط دو درصد براي رامني، به خود اختصاص داد. در استراليا هم 67 درصد از مردم اين کشور تاکيد کردند اوباما را بر رامني ترجيح مي دهند و فقط 13 درصد از رامني حمايت کردند. 66 درصد از کانادايي ها هم اميدوارند اوباما به کاخ سفيد راه پيدا کند و فقط نه درصد خواهان راهيابي رامني به کاخ سفيد هستند.  
در تنها کشوري که رامني آرايي بيشتر از اوباما به دست آورد پاکستان بود. رامني با چهاردرصد در برابر 11 درصد براي اوباما از رقيب خود پيش افتاد. 75 درصد از پاکستاني ها ابراز عقيده کردند که بين اوباما و رامني تفاوتي قائل نيستند.   
در کنيا و نيجريه هم 66 درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي از اوباما حمايت کردند. در ترکيه هم 75 درصد مردم اين کشور تاکيد کردند راهيابي اوباما يا رامني به کاخ سفيد براي آنها تفاوتي ندارد.  
در نظرسنجي سال 2008 اوباما در همه 23 کشور آراي بيشتري از رقيب خود به دست آورده بود. اين آمار نشان مي دهد اوباما توانسته است در سالهاي گذشته وجهه آمريکا در جهان را بهبود ببخشد و برتري خود در نظرسنجي ها را حفظ کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار