آمارها نشان ميدهد فقر و بيکاري در برخي از شهرهاي اسپانيا به شدت افزايش پيدا کرده است.

ه گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه اسکاي نيوز ؛ در گذشته هاي دور  نام اندلس تداعي کننده کاخ ها و رفاه و تمدن اسلامي بود اما اکنون اسپانيايي ها وقتي بخواهند فقر را مثال بزنند به اولين چيزي که اشاره مي کنند اندلس است. اين منطقه با فقر و بيکاري شديد دست به گريبان است. از هر سه کارگر يک نفر بيکار است و سي درصد از اهالي آنجا نيز زير خط فقر زندگي مي کنند که در مقايسه با ميانگين آن در اسپانيا که نوزده و نيم درصد است بسيار بالاست.

در ادامه گزارش آمده است: از سال دو هزار و هشت که بحران اعتبارات رهني به وجود آمد، اقليم اندلس که به برگزاري مسابقات گاوبازي و موسيقي فلامينگو شهرت دارد به کشاورزي و گردشگري براي گذراندن امور خود تکيه کرده است.

گزارشگر در ادامه با اشاره به يک کشاورز اهل اندلس مي گويد: وي چهارده هکتار زمين دارد که هفت هکتار آن را پنبه و هفت هکتار ديگر را زيتون کاشته است، وي به سختي روزانه سي يورو به دست مي آورد و بانک ها ديگر تمايلي به دادن کمک به وي يا ديگر کشاورزان ندارند يا اصلا توانايي چنين کمک هايي را ندارند.

اين کشاورز با تکذيب دريافت هرگونه وامي از بانک ها مي گويد: بانک ها درهاي خود را به روي ما بسته اند و هيچ وامي به ما نمي دهند و اين در حاليست که با توجه به خشکسالي امسال اوضاع روز به روز بدتر مي شود. ما نمي توانيم پول محصول را فورا دريافت کنيم بلکه به مدتي زمان نياز دارد. بايد منتظر شويم. اين يک فاجعه است.

در ادامه گزارش آمده است: فقر باعث شده است کشاورزان به دنبال مشاغل فصلي باشند و اين در حاليست که با توجه به ادامه اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي هيچ افق روشني براي مردم متصور نيست.

برچسب ها: اسپانیا ، فقر ، بیکاری ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار