نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: خطاي بزرگ اقتصاد كشور ما وابستگي به درآمدهاي نفتي است كه اگر چند سال قبل با تدبير ويژ‌ه‌اي از سوي مسولين رابطه ميان بودجه و درآمدهاي نفتي قطع شد به طور حتم شرايط كشور در وضعيت مناسبي قرار داشت.

 به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران،  جلسه آگاه‌سازي سياسي فرماندهان،‌ مسئولان و كاركنان دژبان ارتش جمهوري اسلامي، ظهر امروز در مقر فرماندهي دژبان آجا برگزار شد.

محمدحسن ابوترابي‌فرد، نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در اين مراسم با اشاره به اين‌كه مسائلي كه جهان اسلام در حال حاضر با آن روبروست داراي اهميت فراواني است، اظهار داشت: شاهديم كه منطقه جنوب غربي آسيا و آفريقا با تحولات و رويدادهاي پي در پي روبرو است و اين امر باعث شده كشورهاي اين منطقه دوران خاصي را تجربه كنند كه شايد در طول قرن‌هاي گذشته نمونه‌اي براي آن نتوان پيدا كرد.

وي افزود: مسائل جديدي كه به تازگي در جهان اسلام به كشورهايي چون ليبي و بحرين منتقل شده است، جهان اسلام را با تغييرات فراواني روبرو كرده كه نشان از تأثيرات انقلاب اسلامي در جهان دارد.

ابوترابي‌فرد درباره حضور آمريكا در منطقه تصريح كرد: تلاش اين كشور براي به قدرت رساندن مهره‌هاي كليدي در كشورهايي كه با تغيير و تحولات مهمي روبرو شدند جاي تأمل دارد، چنانچه مشاهده مي‌كنيد مقامات آمريكايي در كشور عراق در صدد هستند تا فردي چون طارق‌الهاشمي كه باعث ترورها و انفجارهاي رخ داده در عراق است را در مسند قدرت قرار دهند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه آمريكا در تلاش است تا در امور مصر نيز دخالت كند، خاطرنشان كرد: اگر منصفانه به جرياني كه در جهان اسلام اتفاق افتاده است نگاه كنيم متوجه خواهيم شد كه مديريت اين جريان در دست نظام جمهوري اسلامي ايران است، لذا به طور حتم اگر ما با تدبير در اين مسير حركت كنيم در مقابل جبهه استكبار پيروز خواهيم شد.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران علي‌رغم تحمل سخت‌ترين تحريم‌ها توانسته در مسير موفقي گام بردارد و در برابر خواسته‌هاي استكبار جهاني كه در صدد تضعيف جريان اسلامي كه در جهان رخ داده است به صورت موفقي عمل كرده است.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران در عرصه جهاني اظهار داشت: امروز نيروهاي مسلح كشورمان در تمامي عرصه‌ها از ظرفيتي متفاوت و استثنايي برخوردار هستند و اين موضوع موجب شده است كه هيچ نيروي كارآمدي به مانند نيروهاي مسلح كشورمان در عرصه منطقه به دليل رويارويي مستقيم با دشمن وجود نداشته باشد.

ابوترابي‌فرد تاكيد كرد: نيروهاي مسلح بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه در كنار داشتن سرمايه انساني قوي از دانش‌هاي نظامي روز و برتر عقب نمانند و همواره به اين نكته توجه داشته باشند كه دستيابي به دانش‌هاي برتر نظامي سطح عملكرد آنها را بالا خواهد برد.

وي با اشاره به اينكه مهمترين عنصر در نيروهاي مسلح مقوله فرماندهي است، افزود: ما شاهد هستيم كه نيروهاي مسلح كشورمان با استقلال كامل و بدون اتكا به كشورهاي جهان توانسته‌اند در عرصه دستيابي به فناوري‌هاي نظامي، عملكرد قابل قبولي داشته باشند.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي درباره تحريم‌هاي احتمالي اتحاديه اروپا عليه كشورمان گفت: اين تحريم‌ها مورد تاييد شوراي امنيت نيست و اين موضوع ثابت كننده اوج ديكتاتوري است كه در ميان كشورهاي غربي حاكم جريان دارد.

وي افزود: متاسفانه ما در اقتصاد كشورمان گره‌هاي سختي را داشتيم كه يكي از دلايل اصلي وجود اين مشكل، پيوند ميان اقتصاد و بودجه و رابطه مستقيم آن با درآمدهاي نفتي بود كه سبب ضربه زدن به اقتصاد كشور شد.

ابوترابي‌فرد تصريح كرد: خطاي بزرگ اقتصاد كشور ما وابستگي به درآمدهاي نفتي است كه اگر چند سال قبل با تدبير ويژ‌ه‌اي از سوي مسولين رابطه ميان بودجه و درآمدهاي نفتي قطع شد به طور حتم شرايط كشور در وضعيت مناسبي قرار داشت.

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عملكرد موفق شهرداري‌ها در انجام پروژه‌هاي عمراني در سراسر كشور گفت: مديريت شهرداري‌ها در پيشبرد اهداف كشور قابل تقدير است؛ اين نكته نيز حائز اهميت است كه در مسائل كلان كشور نيز زمينه پيشبرد کارها و اهداف وجود دارد، اما متاسفانه برخي افراد حرف گوش نكرده و مسير خود را طي كردند.

وي خاطرنشان كرد:‌ظرفيت براي توليد ثروت در كشور ما به حد كافي وجود دارد و ما مي‌توانيم منابع را مديريت كنيم اما اين موضوع زماني به وقوع خواهد پيوست كه از وابستگي‌ به درآمدهاي نفتي پرهيز كنيم.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: ابوترابی ، اقتصاد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار