آرمسترانگ پرافتخارترین دوچرخه سوار جهان باید مبلغ قابل توجهی که به عنوان جایزه در طول سالهاي گذشته دریافت کرده بود را باز پس دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری روئیترز، فدراسیون جهانی دوچرخه سواری روز گذشته تصمیم خود در ارتباط با بازپس گرفتن7 عنوان قهرمانی توردافرانس، لنس آرمسترانگ را قطعی کرد و به همراه آژانس ضد دوپینگ کشور آمریکا تصمیمی جدید را در ارتباط با این قهرمان اسبق دوچرخه سواری اتخاذ کرد.

آرمسترانگ موظف است تمامی جوایز نقدی دریافتی در طول دوران ورزش حرفه ای اش را که رقمی بالا مبالغ میلیون ها دلار است را باز پس دهد.

آرمسترانگ متهم است که از رژیم غذایی غیر قانونی ای که تا به حال در طول تاریخ ورزش بی سابقه است، برای نیروزایی بیشتر استفاده می کرده و در تمام تست های دوپینگ خود نیز تقلب کرده است.

اعضای فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری روز جمعه دوباره برای انجام تحقیقات وارتباط با رقم و مبلغ دقیقی که باید توسط آرمسترانگ پرداخته شود، چلسی خواهند داشت.

این درحالی است که عده بسیاری از اسپانسرهای رسمی وی نیز تاکنون به صورت رسمی از روی درخواست کرده اند تا مبالغ دریافتی از آنها را باز پس دهد. رئیس مسابقات بین المللی توردافرانس نیز معتقد است این تورنمنت در طول سالهای قهرمانی وی نباید هیچ برنده ای داشته باشد واز قرار معلوم برنامه ای برای دادن جایزه قهرمانی به ورزشکارانی که در این سالها به مقام دوم رسیده اند نیز در دست بررسی نیست.

پرود هوم رئیس این تورنمنت در این ارتباط گفت: تصمیم نهایی و رسمی را اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری UIC خواهد گرفت اما من می خواهم که ما رکورد و سابقه ای پاک و عاری از هرگونه دوپینگ داشته باشیم، بنابراین بهتر از توردافرانس در طول این سالها برنده ای نداشته باشد.

از سوی دیگر، شرکت بیمه دالاس نیز به سرعت درخواست باز پس گرفتن میلیون ها دلاری شده است که تا به حال به صورت جایزه به آرمسترانگ پرداخت کرده است.

گزارش ها حاکی از آن است که تنها مبلغ پرداختی توسط این شرکت بیمه ای به رقمی بالغ بر 5/7 میلیون دلار می رسد.

سخن گوی این شرکت بیمه ای در این ارتباط گفت: او دیگر برنده رسمی رقابت های توردافرانس نیست و به همین دلیل به هیچ وجه صحیح ودرست نیست که او مبالغ پرداختی توسط شرکت ما را نزد خود نگه دارد.

کمیته بین المللی المپیک نیز تصمیم گرفته است که مدال برنزی که این ورزشگاه در طول رقابت های المپیک 2000 در سیدنی دریافت کرده است را نیز از او بگیرد./مح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار