دستگاه نويگيشن با قابليت سيستم راهبري هوشمند آناتومي عضو مورد جراحي را با تصاوير MRI ، وسي تي اسکن تطبيق مي دهد و دقيق ترين مسير را براي رسيدن به عضو آسيب ديده قرارمي دهد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر بني هاشمي مدير گروه گوش حلق بيني دانشگاه علوم پزشکي شيراز گفت: اعمال جراحي اطراف حدقه چشم ، قاعده جمجمه ، پوليپها و بسياري جراحي هاي ديگر با استفاده از اين دستگاه با احتمال کوچکترين خطا انجام مي شود.
وي افزود: اين دستگاه درواقع تکميل کننده دستگاه آندوسکوپي  درجراحي هاي حساس اطراف چشم و جمجمه است.
جراحي هاي سينوس بوي‍ژه نزديک اعصاب بينايي چشم ، عروق مغزي و در قاعده جمجمه تاکنون تنها با دستگاه آندوسکوپ انجام مي شد که به دليل نداشتن ديد کامل جراح به بافت هاي حياتي مجاور و بسيار حساس در مسيرحرکت ابزار آندوسکوپي مي توانست عوارضي را براي بيمار به همراه داشته باشد.  
مهندس محقق يکي از طراحان و برنامه نويسان اين دستگاه هم گفت : اين دستگاه از خارج از کشور وارد مي شد .
وي قيمت يک چهارم برابري دستگاه جراحي ساخت داخل را نسبت به نمونه خارجي و مهمتر از آن پشتيباني داخلي اين سيستم جراحي را از مهمترين مزاياي ساخت دستگاه اعلام کرد.
 اين دستگاه که عملکردي شبيه به GPS يا مسير ياب جهاني دارد براي اولين بار بعد از تهران براي جراحي سينوس در بيمارستان خليلي شيراز به کارگرفته شد.
دستگاه نويگيشن توسط مهندسان توانمند مرکز تحقيقات دانشگاه تهران ساخته شده است که به زودي به خارج از کشور هم صادر مي شود./ع2
برچسب ها: جراحی ، سینوس ، قاعده ، جمجمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار