نيروهاي بين‌المللي کمک به امنيت (ايساف) تحت امر امريکا به کشتار غير نظاميان در حادثه اخير در ولايت شرقي لوگر در افغانستان اعتراف کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تی وی، ايساف امروز سه‌شنبه در بيانيه‌اي تاييد کرد که نيروهاي تحت امر امريکا اوايل روز يکشنبه به سوي مناطق مسکوني در شرق افغانستان موشک شليک کرده و چهار کودک را در راه مدرسه کشته‌اند.

در اين حادثه دو کودک ديگر نيز زخمي شدند.

نيروي نظامي امريکا در اقدام مشابهي در ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) اذعان کرد که در نتيجه حملاتش در ۱۴ اکتبر سه کودک در ولايت جنوبي هلمند در افغانستان کشته شده‌اند.

به گفته مقامات افغان، دو پسر و يک دختر که در حال جمع‌آوري هيزم در منطقه «نوا» در هلمند بودند در حمله هوايي کشته شدند. ناتو ابتدا ادعا کرد که شبه نظاميان در اين حمله کشته شده‌اند.

موضوع تلفات غير نظاميان در افغانستان شديدا حساس شده و به عامل بزرگ اختلاف ميان حامد کرزي، رييس جمهور اين کشور و واشنگتن تبديل شده است.

کشته شدن غيرنظاميان به دست نيروهاي تحت امر امريکا به طور چشمگيري احساسات ضد امريکايي در افغانستان را افزايش داده و موجب برگزاري اعتراض‌هاي ضد امريکايي در سراسر اين کشور جنگ زده شده است.

امريکا و هم‌پيمانان آن در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروريسم به افغانستان حمله کردند؛ اين تهاجم منجر به سرنگوني طالبان از قدرت شد اما ناامني در کشور افغانستان هم‌چنان در حال افزايش است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار