استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 11 روستای دهستان بیرگان شهرستان کوهرنگ، با آبگیری سد تونل سوم کوهرنگ جابجا می شود.

علی اصغر عنابستانی، در جریان سفر به شهرستان کوهرنگ و بازدید از دهستان بیرگان این شهرستان افزود: این تعداد روستا، دارای دو هزار نفر جمعیت است که تا قبل از آبگیری سد تونل سوم کوهرنگ، باید جابجا شوند.
استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه احداث سد کوهرنگ، مشکلات اجتماعی متعددی را برای مردم منطقه و دهستان بیرگان به وجود آورده، افزود: تلاش می شود با انجام تمهیدات لازم مشکلات مردم در اسکان و جابجایی رفع شود.

عنابستانی، از بنیاد مسکن استان خواست، تهمیدات لازم برای ایجاد شهرکی در منطقه ای با قابلیت بالا برای جابجایی روستاهای حاشیه سد و تونل سوم کوهرنگ را پیش بینی کند و افزود: با ایجاد این شهرک، کار جابجایی ساکنان روستاهای در معرض آبگرفتگی، انجام خواهد شد.
وی گفت: پرداخت تمامی مطالبات مردم و فراهم آوردن شرایط مناسب، از برنامه های در دست پیگیری مدیریت استان است.
عنابستانی تأکید کرد: باید تمامی خدمات مورد نیاز مردم این منطقه تا جابجایی کامل، ارائه و از هیچ کوششی در خدمات رسانی در این زمینه، دریغ نشود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، همچنین در جمع مردم روستای بید امین، از توابع دهستان بیدگان شهرستان کوهرنگ گفت: حل مشکلات مردم این دهستان، نیازمند عزم ملی است.
عنابستانی با بیان وجود نیروی بیکار در منطقه محل احداث تونل سوم کوهرنگ، عنوان کرد: باید در تأمین نیروی انسانی مورد نیاز این طرح، از افراد بومی منطقه استفاده و درصورت فقدان نیروی بومی متخصص و کافی، نیروهای غیربومی به کار گرفته شود.
وی، با بررسی مشکلات مردم در بخش تولیدات کشاورزی و فقدان زمین زراعی افزود: 300 هکتار از اراضی منطقه توسط آب منطقه ای تملک شده که باید تا قبل از آبگیری سد، برای کشت در اختیار کشاورزان منطقه قرار گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 80 درصد از زمین های روستای شهریاری این دهستان، توسط آب منطقه ای تملک شده که در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
مردم روستاهای " بید امین " و " شهریاری "، از توابع دهستان بیدگان شهرستان کوهرنگ، در حضور استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، مشکلات منطقه را که مهمترین آنها؛ تأمین آب شرب و کشاورزی، فقدان اراضی مستعد کشاورزی، نبود خدمات رفاهی، درمانی و پزشکی، وجابجایی روستاهاست، تشریح کردند.
دهستان بیرگان، با 15 هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در فاصله 20 کیلومتری چلگرد؛ مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری، واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.