مدیرعامل شركت آب منطقه ای لرستان گفت: تكمیل طرح های نیمه تمام و بهره برداری از این طرح ها از اولویت های نخست این شركت در راه خدمت رسانی به مردم استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان  علی امید سیفی' افزود: با توجه به محدودیت های منابع آبی و وقوع خشكسالی، نگاه نو و توجه ویژه به طرح های توسعه منابع آب موجب كاهش تاثیرات منفی خشكسالی خواهد شد.

وی اظهار داشت: گذر از وضعیت موجود ، نیازمند همكاری و برنامه ریزی تمامی دستگاه های متولی تامین و توزیع آب ، سرمایه گذاری و مشاركت مردمی است.

سيفي تصریح كرد: در حال حاضر 24 پروژه ملی – استانی و 37 پروژه استانی به كارفرمایی آب منطقه ای لرستان در دست اجرا است كه در صورت تكمیل و بهره برداری از آنها 385 میلیون متر مكعب از روان آبهای سطحی استان مهارخواهد شد.

وی گفت: همچنین با اجرای كامل این طرح ها حدود 34 هزار و 800 هكتار از اراضی دیم استان تبدیل به آبی و حدود 16 هزار و 700 فرصت شغلی جدید به طور مستقیم ایجاد می شود.

سیفی افزود: كاهش شدید نزولات جوی ، نبود انباشت برف و تغذیه نا مناسب آبخوان ها در طی چند سال اخیر خشكسالی تاثیرات شدیدی بر منابع آبی داشته است و صدمات جبران ناپذیری بر توان هیدرولوژیكی و هیدروژئولوژیكی وارد كرده است.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای لرستان اظهار داشت: بر اثر وقوع وقوع خشكسالی ، شبكه های رودخانه ای و سفره های زیرزمینی به شدت كاهش یافته به طوری كه در برخی شهرهای استان پایین رفتن سفره های آب زیرزمینی تا 12 متر گزارش شده است.

وی گفت: هم اكنون كم آبی در بخش های مختلف شرب ، كشاورزی و صنعت استان بارز است و شركت آب منطقه ای با حجم بالایی از تقاضا جهت تامین آب به منظور جبران كم آبی های اخیر مواجه شده است./س

برچسب ها: تکمیل ، پروژه ، آب منطقه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.