نماينده مردم شهريار و ملارد از پتانسيل قوي شهر ملارد براي تبديل به مرکز صادرات قارچ به جهان خبر داد.

حسين گروسي نماينده مردم شهريار،‌ قدس و ملارد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعطيلي 150 واحد پرورش قارچ خوراکي در کشور، گفت: با توجه به افزايش هزينه‌هاي توليد و مشکلات  واردات نهاده‌ها، واحدهاي پرورش قارچ با مشکل سرمايه در گردش مواجه هستند که اين مشکل نيز دامن‌گير اکثر واحدهاي توليدي در کشور است که حمايت دولت از صنايع توليدي را مي‌طلبد.
 
وي در ادامه با بيان اينکه قارچ ضمن دارا بودن اهميت خوراکي مي‌تواند جايگزين برخي مواد پروتئيني باشد،‌ افزود: در حال‌حاضر شهرستان ملارد قابليت توليد قارچ کشور و تبديل به قطب صادرات قارچ به جهان را دارد که در اين زمينه تمامي مسئولان و مديران در شهرستان‌هاي شهريار،‌ قدس و ملارد بايد اهتمام ويژه براي تحقق شعار امسال داشته باشند و راهکارهاي مختلفي را ارائه دهند.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب با عنوان توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني تصريح کرد: امسال بهترين فرصت براي حمايت از کا‌رآفرينان داخلي و تشويق آنان در ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد است که ضمن ايجاد اشتغال‌زايي، براي کشور نيز ارز‌آور خواهد بود.
 
وي در ادامه تصريح کرد:‌ در حال‌حاضر توليد قارچ در شهرستان ملارد بسيار مطلوب است و نياز استان‌هاي مختلف کشور را در بخش توليد قارچ کشور برطرف مي‌کند که با افزايش ظرفيت توليد، صادرات بيشتري در اين بخش خواهيم داشت.
 
گفتني است،‌ چندي پيش رئيس تعاوني توليد کنندگان قارچ با اشاره به جوابگو نبودن هزينه‌هاي توليد قارچ از تعطيلي 150 واحد پرورش توليد قارچ خوراکي خبر داده است.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: دولت ، تولید ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار