اراک/

مراقب تشنگی باشید

در موقع غذا خوردن هرگز آب ننوشید !

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، هر فرد باید سعی کند در طول روز، حس تشنگی خود را به کم‌آبی بدن حساس نگه دارد. به عبارت ساده‌تر، کمترین حالت دهیدراتاسیون (کم‌آبی) هم در بدن اتفاق نیافتد.

بر پایه ی این گزارش ، اولین نشانه کم‌آبی، خشکی دهان است بنابراین اگر به خشکی دهان توجه کافی داشته باشید و با نوشیدن آب حتی در حد یکی، دو جرعه تشنگی‌تان را رفع کنید، دیگر برای رفع آن به نوشیدن حجم زیادی آب نیاز نیست.

اینکه گفته می‌شود باید 30 دقیقه قبل از غذا و 2 ساعت بعد از غذا آب نوشید، براساس این باور است که مصرف آب هنگام غذا خوردن باعث رقیق شدن اسید معده و در نتیجه ابتلا به سوءهاضمه و مشکلات هضم و جذب غذا می‌شود اما واقعیت این است که نتایج مطالعه‌های

ننوشد و فراوانی که انجام شد، نشان می‌دهد غلظت اسید معده زیاد و pH اسیدی آن حدود 8/0 است بنابراین نوشیدن آب روی رقیق شدن اسید معده و ایجاد سوءهاضمه تأثیر زیادی ندارد مگر در مواردی که فرد بی‌رویه و بیش از یک لیوان آب بخورد.

این گزارش حاکی از آن است ، با پاسخ به حس تشنگی و توجه به میزان مصرف آب هنگام غذا خوردن، رابطه‌ای بین نوشیدن آب، سوءهاضمه و مشکلات بعد از آن نخواهد بود و دیگر نوشیدن آب نیم ساعت قبل و 2 ساعت بعد از غذا توصیه نخواهد شد. البته اگر کسی در طول روز به اندازه کافی آب در معرض تعریق زیاد هم باشد و بخواهد هنگام غذا خوردن، تشنگی خود را برطرف کند، قطعاً دچار سوءهاضمه می‌شود. پس توصیه می‌کنم در تمام طول روز به حس تشنگی‌تان توجه کنید،‌ حتی با نوشیدن یکی، دو جرعه آب. در ضمن، همیشه بطری آب همراه داشته باشید تا به درستی به نیاز بدنتان پاسخ دهید./س

برچسب ها: آب ، غذا ، تشنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.