علیرضا مجیدی در وبلاگ يک پزشک اورد:طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می‌کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند.

 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران،  طراحی ریسپانسیو اصطلاحا به نوعی از طراحی وب گفته می‌شود که در آن صفحات یک سایت متناسب با وسیله‌ مورد مشاهده که می‌تواند مرورگر پی‌سی، تبلت یا مرورگر گوشی باشد، واکنش نشان می‌دهند و به این ترتیب مشاهده کننده سایت را به صورت تر و تمیز و بدون نیاز به اسکرول یا تغییر زوم خواهد دید.

در یکی دو سال اخیر توجه زیادی به این نوعی از طراحی شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می‌کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند.

در این پست برای آگاهی صاحبان سایت‌ها و وبلاگ‌ها ایرانی و همچنین طراحان وب، دو نمونه از سایت‌هایی را ذکر می‌کنم که به تازگی به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند.

سایت اول سایت readWriteWeb است که به خاطر داشتن تحلیل‌های ژرف، یکی از سایت‌های مورد علاقه من در حوزه فناوری است، این سایت البته سال پیش توسط Say Media خریداری شد، «ری برند» شد و نامش به readWrite تغییر پیدا کرد و تیم دبیری آن هم تغییر پیدا کرد.

اما در تازه‌ترین تغییر در این سایت، ما شاهد یک قالب جدید، زیبا و کارا در آن هستیم که ریسپانسیو است.

اگر به این سایت سر بزنید و با مرورگر خود روی سایت زوم کنید، می‌بیند که به تناسب افزایش زوم، سایت واکنش نشان می‌دهد و با سایز جدید، سازگار می‌شود.

اما سایت مشهورتری که به تازگی متمایل به طراحی ریسپانسیو شده است، سایت تایم است، مرور این سایت برای مشاهده طراحی جدیدش را هم توصیه می‌کنم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.