8 تیم عملیاتی بهداشتی درمانی در مناطق سیل زده بهشهر حضور دارند .

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران به عملکرد تیم های بهداشتی درمانی اشاره کرد و گفت : 8 تیم عملیاتی بهداشتی درمانی ویژه مرابتی فعال خانواری و یک تیم مراقبتی فعال در مدارس آسیب دیده از سیل تشکیل شد .

ناصحی افزود : از 27 مدرسه این شهرستان بازدید و 4 جلسه آموزشی با دانش آموزان برگزار شد و گزارش دهی فعال بیماریهای قابل انتقال از آب و غذا به طور روزانه از مراکز بهداشتی درمانی مطب ها و بیمارستانها انجام می شود .

وی سم پاشی منازل مردم سیل زده بهشهر را یکی دیگر از اقدامات تیم های بهداشتی و درمانی دانست و تصریح کرد برای اطلاع رسانی به مردم و جلوگیری از بروز بیماریها / بسته های آموزشی میان مردم توزیع شده است .

ناصحی انجام 10 مورد بازید بهداشت محیط از شبکه های آبرسانی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به تعداد 225 مورد / 14 مورد از تانکرهای سیار آب در مناطق سیل زده / انجام 353 مورد کلر سنجی از آب که 86 درصد در حد مطلوب گزارش شده توزیع پودر ( ors )و داروهای اسهال آبکی به صورت رایگان میان خانوارها را از دیگر اقدامات انجام شده به وسیله تیم بهداشتی درمانی عنوان کرد .

وی به حضور فعال و روزانه یک دستگاه آمبولانس با تیم پزشکی / پرستاری و داروهای ضروری در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت : این افراد به صورت رایگان به سیل زدگان خدمات رسانی می کنند .

بگفته وی 33 مورد نمونه برداری میکروبی و در مناطق صورت گرفته است ./س


برچسب ها: بهداشتی ، سیل ، بهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.