مارال دوستي معتقد است راديو 7 يكي از متفاوت ترين برنامه هاي رسانه ملي است و تلاش كرده مناسبت هاي آئيني، مذهبي ايران را به مخاطبين بيشتر معرفي كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست برنامه راديو 7 عصر ديروز با حضور منصور ضابطيان و محمد صوفي به عنوان تهيه كننده، احسان كرمي مجري، مارال دوستي سرپرست نويسندگان و امير آزاد سرپرست تدوين در ساختمان شبكه آموزش برگزار شد.
مارال دوستي نويسنده اين برنامه گفت: متن هاي موجود در برنامه راديو 7 كه به همراه گروه نويسنده كه خود مولف آن بوديم، براساس نوع چهره، لحن، صدا و علاقه مهمانان و دوستاني كه به برنامه دعوت شده اند، نوشته مي شود.
وي در ادامه گفت: اما آنچه كه مهم بوده فرم، محتواي متن و هماهنگي به نوع علاقه صدا و سن بازيگر در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه سوژه هايي كه در آيتم قصه هاي اميرعلي توسط امير علي نبويان انتخاب مي شود، تصريح كرد: علاقه و اشتياق من براي نوشتن متن در برنامه راديو 7 و يا حضور دوستان علاقمند در اين برنامه غيرقابل توصيف است و از اين جهت برنامه اي كه به مردم ارائه مي‌دهيم با فاصله گرفتن از  تكرار بوده و از زاويه اي جديد در پرداختن متن به آن نگاه مي كنيم كه در نهايت مخاطبان بتوانند با آن ارتباط خوبي برقرار كنند.
دوستي پيرامون اينكه برنامه راديو 7 با مناسبت ها پيش مي رود افزود: تيم سازنده راديو 7 براي مناسب هاي مذهبي و ميهني تكس هاي (متن) متفاوتي را در برنامه كاري خود قرار داده و  براي مهمانان و هنرمندان در تاريخ و زمان مشخصي متن هاي مذهبي و مناسبتي فراهم كرده تا به مخاطبان بيشتر معرفي كند.
محمد صوفي تهيه كننده اين برنامه در پاسخ به سوال اينكه برنامه راديو 7 از ريتم يك نواختي پيروي مي‌كند، گفت: اگر توليد اين برنامه را به صورت يكنواخت پيش مي‌برديم از ادامه ساخت آن صرف نظر مي كرديم چرا كه اين برنامه با توجه به شكل گرافيكي ثابت از لحاظ محتوا در آن تغييراتي ايجاد شده و شايد عادت مخاطب نسبت به برنامه دچار يكنواختي آن شده است.
وي بيان كرد: پيامك هايي كه به برنامه ارسال مي شود را فرشاد حسني مدير روابط عمومي برنامه دسته بندي كرده و من به همراه منصور ضابطيان بخش اعظمي از اين پيامك ها را خوانده و گاهي اوقات به آن ها هم جواب مي‌دهيم.
صوفي پيرامون اينكه چرا در بخش گفتگوي ويژه از حضور خوانندگان در برنامه بهره نمي‌بريد افزود: گفتگوي ما در برنامه راديو 7 بيشتر با پيشكسوت عرصه هاي مختلف بوده كه سال هاي بي شماري را در حوزه خود به فعاليت پرداختند.
وي در ادامه گفت: تيم كاري برنامه با رفتن در سطح شهر و آشنايي با سلايق افراد در زمينه هاي مختلف هنري از جمله موسيقي و لحاظ كردن آن در برنامه با مخاطب ارتباط برقرار مي‌كنند.
احسان كرمي مجري هاي برنامه راديو 7 گفت: اواخر سال 87 نيز فعاليت خو درا با تيم كاري راديو 7 كه درك متقابل بيگ گروه وجود داشت آغاز كردم و از ابتداي سال 91 تصميم گرفتم كه كار در شبكه هاي سراسري را نپذيرم.
وي با اشاره به اينكه مجري براي موفق بودن بايد در هر برنامه اجراي متفاوتي داشته باشد بيان كرد: همه ما در زندگي نياز به آرامش داريم و برنامه راديو 7 در ساعات پاياني شب پيرامون اين موضوع قدم برداشته به طوري كه ايده اصلي برنامه ايجاد يك فضاي آرام با استفاده از عناصر مختلف براي رسيدن به آرامش است.
كرمي پيرامون سوال اينكه برنامه راديو 7 به مناسبت ها نيز احترام گذاشته گفت: با توجه به اينكه جامعه ما مذهبي و حكومت جمهوري اسلامي است توجه ويژه اي به مناسبت هاي مذهبي در برنامه راديو 7 شده كه مي‌توان در ايام شهادت حضرت اميرالمومنين (ع) با بخش وله و نوحه و گفتن حديث توسط مجري به اين امر نيز اشاره كرد.
منصور  ضابطيان گفت: مجله تصويري راديو 7 با آيتم هاي گوناگون و متعددي چون ادبي، شعر، گفتگو ، موسيقي كلاسيك و پاپ توليد شده كه هر فردي با توجه به سليقه خود، مخاطب بخش هايي از اين برنامه خواهد بود.
وي در ادامه افزود: موضوع برنامه راديو 7 از دل زندگي افراد بوده و قشر دانشجو و يا سربازي كه به نوعي درگير ماجراي روزمره زندگي خود هستند باعث شده تا ما اين مقوله را در راديو 7 به تصوير بكشيم.
ضابطيان پيرامون پيامك هاي برنامه گفت: حضور احسان كرمي، رشيد كاكاوند و خودم به عنوان مجري باعث تعداد بيشماري پيامك در برنامه شده و شب هايي كه در برنامه موضوعي را مطرح مي‌كنيم باعث مخاطب بيشتر شده به طوري كه فردي با موبايل خود در يك روستاي دور افتاده، شخصي ترين درد دل خود را با برنامه پيامك مي‌كند.
وي در ادامه بيان كرد: به دليل تعداد زياد پيامك ها نمي‌توانيم پاسخگوي تمامي پيامك هاي مخاطبين باشيم همچنين سربازي از اتاق نگهباني با عنوان كردن برنامه راديو 7 به عنوان تنها دلخوشي اش پيامك زده بود و من با موبايل خود با دادن پيامك به او توجه ما را نشان داديم و او نيز خود از اين موضوع تعجب كرد.
وي اظهار داشت: در كشور ما كه با ايام مناسبت هاي مذهبي و ملي مواجه هستيم راديو 7 توانسته با پخش برنامه اي در مناسبت هايي چون نيمه شعبان بزرگداشت سعدي، و.. نيز به مدت 2 ساعت بخش هاي متنوعي را در آيتم هاي مناسبتي خود به علاقه  مندان ارائه دهد.
وي با اشاره به اينكه مخاطبين برنامه راديو 7 از كشورهايي چون دهلي و كاليفرنيا با برنامه در تماس هستند افزود: علي رغم اينكه هيچ تبليغاتي براي برنامه راديو 7 صورت نگرفته اما خوشبختانه مخاطبان برنامه تمايل بيشتري براي ارائه برنامه راديو 7 دارند.
وي در پاسخ به سوال اينكه توقع مخاطب در برنامه بالا رفته گفت: ما در اين برنامه هر چند وقت يكبار آيتم هاي خود را تغيير مي‌دهيم و با توجه به سرفصل هاي خود تغييرات متناسبي در برنامه را براي مخاطبان فراهم مي‌كنيم.
وي تصريح كرد: از دو هفته آينده در برنامه بخش جديدي با عنوان سخنراني طنز داريم كه به طور حتم اين آيتم يكي از پرطرفدارترين بخش ها ي برنامه راديو 7 است.
امير آزاد تدوينگر اين برنامه گفت: راديو 7 در بخش گفتگوي ويژه خود قرار است تمامي دغدغه هاي خود را كنار گذاشته و قصه يكسري از پيشكسوت ها در عرصه هاي مختلف را با كمرنگ نشان دادن كار حرفه اي خود در قاب تلويزيون به تصوير بكشد.
وي با اشاره به اينكه كار گروهي و مديريت قوي راز  ماندگاري راديو 7 است، افزود: تيم سازنده برنامه راديو 7 با انتخاب موسيقي در سبك هاي مختلفي چون كلاسيك، مدرن در جهت فراخور حال مخاطبين چه در سنين جواني و ميانسالي، حس آرامش و نوستالوژيك را براي مخاطبان رقم مي زند.
آزاد كه كار حرفه اي خود را با جلوه هاي ويژه شروع كرده، افزود: به گفته ضابطيان در اين برنامه سعي كرديم از ذوق زدگي تصويري كه به طور معمول در برخي از برنامه ها وجود دارد به دور از هر نوع رنگ اضافي متناسب با حال و هواي مخاطب آن را جلو ببريم.
همچنين تدوين اين برنامه را ساده و در عين حال چشم نواز براي مخاطب در نظر بگيريم.
وي در ادامه بيان كرد: در كنار تيم توليد برنامه سعي كرديم تمامي زواياي كار چه از لحاظ انتخاب نورپردازي و يا موسيقي براي مخاطب تعاملي دو سويه برقرار كنيم.
وي خاطرنشان كرد: در اين برنامه بچه هاي توليد با دوربين شخصي خود تصاويري را به برنامه فرستادند و از آن تصاوير ارسالي در برنامه بهره گرفتيم./ي2
برچسب ها: رادیو ، هفت ، مارال ، دوستی ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار