عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌مادران نقش موثری در آموزش مهارتهای زندگی به فرزندان خود دارند .


فاطمه محرری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد     ، با بیان اینکه  مادران باید برای کودک خود تا 12 سالگی محیط امن و با علاقه درست کنند تا کودک فرصت رشد داشته باشد و مهارت‌های زندگی را یاد بگیرد افزود :‌ در واقع کنجکاوی کودک زمینه رشد مهارت‌های فکری و زبانی را در او ایجاد می‌کند در نتیجه والدین باید محیط سازنده برای یادگیری فرزند خود ایجاد کنند.

 

مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه خیلی از وقت‌ها والدین با انتظار بی نقص و ایده‌آل بودن فرزند خود و اقدام به مقایسه کردن فرزند خود با دیگران می کنند خاطر نشان کرد :‌ مقایسه کودکان با یکدیگر سبب از بین رفتن اعتماد به نفس آنان می‌شود.

 

وی در ارتباط با سلامت روانی نوجوانان افزود : سن 12 تا 18 سالگی دوره نوجوانی است که در حوزه روانشناسی و زیستی و اجتماعی کودک بلوغ پیدا می‌کند و در این سن گروه همتا برای نوجوان اهمیت دارد.

 

محرری تصریح کرد :‌نوجوانی دوران حساس و بحرانی است و والدین باید نوجوان خود را با نقاط قوت و ضعفی که دارد بپذیرند و به او نزدیک شوند و از او حمایت کنند.

 

رئیس مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی روانپزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه مادران با عنوان یکی از پایه های اصلی خانواده نقش موثری در ارتقاء سلامت روان ایفاء می کنند اظهار کرد :‌ آرامش داشتن و دوری از افسردگی نیاز فطری بشر است و زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین حق دارند تا در محیطی دور از اضطراب زندگی کنند.

 

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اشاره به تفاوت‌های بین زن و مرد گفت: آقایان از نیم‌کره سمت چپ خود استفاده می‌کنند و مسائل را کلی می‌بینند در صورتی که بانوان از هر دو نیم‌کره مغز خود استفاده می‌کنند و در نتیجه به جزئیات نیز توجه می‌کنند و اگر بانوان تنها کل‌نگر بودند پختگی اجتماعی و عاطفی در آنها وجود نداشت.  /س

 

برچسب ها: نقش ، مادر ، آموزش ، مهارتهای ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.