سرپرست بخش تحقیق و ساخت پالایشگاه اصفهان گفت : هم اکنون بیش از 70 درصد کالا های مورد نیاز اصفهان از داخل تأمین می شود .

به گزارش   خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان مسعود متولی با بیان اینکه بیشتر نیاز بخش کالا و تجهیزات ،به قطعات ماشین آلات دوار به ویژه توربین و کمپرسور مربوط است افزود : با مدیریت پالایشگاه و تلاش سازندگان ایرانی خرید خارجی در بخش ماشیت آلات دوار امسال به طور کامل قطع شد .

وی با اشاره به توانمندی بالای اصفهان در بخش ساخت دستگاه های فناوری نفت تصریح کرد : هم اکنون بیش از 90 درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه از طریق سازندگان اصفهانی تأمین می شود .

متولی با گفتن اینکه شمار اقلام ساخته شده برای این پالایشگاه در سال 90 بیش از 1900 قلم بوده میزان هزینه صرف شده برای تهیه این تجهیزات را حدود 6 هزار و 950 میلیون ريال اعلام کرد و گفت : اگر می خواستیم همین تعداد کالا را از خارج وارد کنیم باید رقمی بیش از 17 میلیارد ريال هزینه می کردیم .

وی ادامه داد : بر اساس آمار ها برای جایگزینی دستگاه های ساخت ایران در پالایشگاه اصفهان در سال 90 رقمی بالغ بر 10 میلیارد ريال صرفه جویی شده است .

به گفته متولی اکنون کیفیت برخی دستگاه های داخلی از نمونه های خارجی بهتر است و تاکنون هیچ کالا و تجهیزاتی به لحاظ کیفی از سوی پالایشگاه به سازندگان داخلی برگشت داده نشده است .

متولی با اعلام اینکه پالایشگاه اصفهان از جمله شرکت های پالایش از که خرید قطعات در آن بسیار پایین است افزود : با توجه به وجود متخصصان توانمند د ربخش تعمیرات این پالایشگاه نیاز ما به قطعات جدید بسیار کمتر از دیگرشرکت هاست .

وی خاطر نشان کرد استفاده از تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ سازی و همچنین خطر پذیری شرکت های مصرف کننده است./س

برچسب ها: اصفهان ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.