عكسهايي كه با شيوه مدرن و جديد عكاسي شده اند به دليل نداشتن مواد شيميايي ماندگاري بيشتري دارند.

سهند بهروزي، هنرمند عكاس كشورمان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران ؛ گفت: در اين  نمايشگاه عكسهاي با موضوعات مختلف به ويژه طبيعت را در نگارخانه جرجاني به نمايش گذاشته ام.
وي در ادامه تصريح كرد: اين عكسها با تمامي عكسهايي كه به شيوه هاي مختلف عكاسي و ارائه شده است متفاوت است، در حقيقت عكسهاي اين نمايشگاه جداي از موضوع داراي ويژگي منحصر به فردي است.
وي ادامه داد: به تازگي شيوه اي متفاوت در عكاسي مورد استفاده قرار ميگيرد، در حقيقت اين شيوه با آنچه كه تاكنون عكاسي شده متمايز است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: در اين شيوه كه معادل و اصطلاح آن عكاسي مادون قرمز است همه چيز پس از ثبت عكس رخ ميدهد، در حقيقت پيش از عكاسي نمي‌توان دريافت كه فضايي كه از آن عكاسي مي شود به چه رنگ مبدل مي‌شود.
وي گفت: چاپ عكسهايي كه به اين شيوه عكاسي مي شود نيز كمي متفاوت است، در حقيقت مي‌توان گفت چاپ اين عكسها نيز به نوعي ديگر انجام مي‌شود.
اين هنرمند عكاس در ادامه گفت: عكسهايي كه در اين نمايشگاه ارائه شده بر روي كاغذي با عنوان كاغذ آلومينيوم چاپ شده است.
بهروزي تصريح كرد: در ايران عكاسان كمتر به اين شيوه عكاسي مي‌كنند و بيشتر به طريق ديجيتال عكاسي صورت مي‌گيرد.

*هزينه هاي بالاي چاپ عكس


وي در ادامه اظهار داشت: يكي از دلايل عمده عدم استقبال عكاسان از اين شيوه به اين جهت است كه هزينه هاي چاپ عكسهايي اين چنيني بسيار بالاست و با اينكه عكس علاقه مندان فراواني دارد اما خريداران چنداني را در پي ندارد به همين دليل عكاسان كمتر به اين شيوه عكاسي مي‌كنند.

*ماندگاري عكسها تا حدود دو قرن خواهد بود

وي در ادامه گفت: عكسهايي كه به شيوه جديد مادون قرمز عكاسي مي شود تفاوت بسيار ويژه و منحصر به فردي دارد آن اين است كه عكسهايي به اين طريق عكاسي مي شود ماندگاري حدود دويست سال دارد.
وي گفت: علت اين ماندگاري به اين جهت است كه در چاپ اين عكسها اصلا از مواد شيميايي استفاده نمي‌شود بنابراين ماندگاري بيشتري دارند.
وي اظهار داشت: در حال حاضر تمامي عكسهايي كه چاپ مي شود به جهت آنكه در چاپ آنها از مواد شيميايي استفاده مي شود بنابراين سالهاي طولاني نمي‌توان اين عكسها را نگهداري كرد و اين درحالي است كه عكسهايي كه به شيوه جديد (مادون قرمز) چاپ مي شود به دليل نداشتن مواد شيميايي عمر طولاني تري دارند.
وي اظهار داشت: يكي ديگر از نكاتي كه باعث منحصر به فرد شدن اين عكسها مي شود آن است كه تازگي اين عكسها پس از سالها هم چنان باقي مي ماند.
بهروزي خاطرنشان كرد: نمايشگاه عكس كه در حال حاضر در نگارخانه جرجاني برگزار كرده كه به عنوان دومين نمايشگاه به شيوه جديد است تا هشتم آبان در اين نگارخانه ادامه دارد./ص
برچسب ها: عکس ، تجسمی ، نمایشگاه ، مادون ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار