کره جنوبی به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی در بحبوحه تشدید تنش ها بین این دو کشور، امروز یک رزمایش گسترده سالانه را آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد 240 هزار نیرو از تفنگداران دریایی، نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی به همراه ماموران پلیس در این رزمایش یک هفته ای شرکت خواهند کرد.
حدود 500 سرباز آمریکایی نیز در این رزمایش که کره شمالی، آن را محکوم کرده است، شرکت خواهند کرد.
حدود 28 هزار و پانصد نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند که میراثی برجا مانده از جنگ دو کره در خلال سال های 1950 و 1953 است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: به منظور آماده شدن برای اقدامات تحریک آمیز کره شمالی و جنگی تمام عیار با توجه به اوضاع امنیتی اخیر، رزمایش "هوگوک" امسال گسترش یافته است.
این رزمایش شامل مانورهایی در برابر نفوذ، اقدامات تحریک آمیز منطقه ای و همچنین جنگی تمام عیار است.
با توجه به اینکه کره جنوبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه دسامبر آماده می شود، تنش ها در شبه جزیره کره در ماه های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است.
پیونگ یانگ به ویژه به علت توافق اخیر واشنگتن و سئول برای تقریبا سه برابر کردن برد موشک های کره جنوبی به هشتصد کیلومتر برای در تیررس قرار دادن کل خاک کره شمالی به خشم آمده است.
کره شمالی با انتقاد از این توافق، هشدار داده است موشک هایی در اختیار دارد که می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.
پس از آنکه کره جنوبی، کره شمالی را به منهدم کردن یکی از کشتی های جنگی آن کشور در ماه مارس سال 2010 متهم کرد، روابط این دو کشور به طور کلی به سردی گرائیده است.
کره شمالی با تکذیب دست داشتن در این حمله، در عین حال در ماه نوامبر همان سال یک جزیره مرزی را در کره جنوبی گلوله باران کرد.
جنگ دو کره با برقراری آتش بس، نه امضای پیمان صلح، پایان یافت که این باعث شده است این دو کشور همچنان از لحاظ فنی در حالت جنگ با یکدیگر باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار