در آستانه راه اندازي يک ماهه مرکز مبادلات ارزي حجم ثبت سفارش کالا از مرز 4600 فقره در مرکز مبادلات ارزي عبور کرد.

صمد کريمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود نزديک به يک ماه از فعاليت مرکز مبادلات ارزي مشاهده نوسانات محدود در نرخ ارزهاي رايج ارائه شده در مرکز هستيم که بر اين اساس امروز در بيست و هفتمين روز فعاليت اين مرکز هر دلار آمريکا 25412 ريال و هر يورو 32981 ريال مبادله شد که يورو امروز با کاهش 12 ريالي مواجه بوده است.
وي تصريح کرد: بقيه ارزهاي ارائه شده دراين مرکز هم با نوسانات محدودي مواجه بودند ضمن آنکه بر اساس آمار موجود تا ساعت 12:00 امروز رقم ثبت سفارش در اين مرکز به 150 فقره رسيد.
سخنگوي مرکز مبادلات ارزي در خصوص تخصيص ارز به اولويت هشتم اظهار داشت: اولويت هشتم به زودي از طريق مرکز مبادلات ارزي، ارز مورد نياز آن تامين خواهد شد منتهي ما در حال انجام فرآينده هاي اين کار هستيم که حتي بعد از اختصاص ارز به اولويت هشتم اولويت نهم را هم تحت پوشش ارز مبادله اي قرار دهيم.
صمد کريمي درخصوص جمع بندي فعاليت يک ماهه مرکز مبادلات ارزي و تاثير آن بر روي روند کنترل نوسانات نرخ ارز گفت: مهم ترين اهدافي که براي اين مرکز در نظر گرفته شده يکي بحث کنترل نوسانات نرخ ارز در اقتصاد ايران است که آثار سويي بر روي سرمايه گذاري مصرف و واردات و دارايي هاي مالي و فيزيکي مثل طلا دارد، هدف بعدي که ما دنبال آن هستيم مديريت منابع ارزي موجود در بازار است.
وي تصريح کرد: که در اين راستا برنامه ما تقويت منابع ارزي موجود در مرکز مبادلات ارزي مي باشد و در اين رابطه مذاکرات لازم با صادر کنندگان غيرنفتي، پتروشيمي ها و ساير مواردي که قرار است ارزشان به اين مرکز داده شود در راستاي تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داديم،‌بحث ديگر مربوط به مديريت تقاضاي ارز است که با همکاري وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام آن هستيم. تاثير مثبت ديگر راه اندازي اين مرکز ايجاد يک جريان با ثبات از منابع ريالي و ارزي براي واردات ماشين آلات و مواد اوليه مورد نياز کشور است که همه اين ها تاثير گذار در حفظ اشتغال و ظرفيت هاي اقتصادي کشور است.
کريمي ادامه داد: راه اندازي اين مرکز در ميان مدت و بلند مدت مي تواند به رشد اقتصادي کشور کمک کند که خود باعث ايجاد آرامش در اقتصاد کشور و جلوگيري از انتظارات تورمي مي شود./ک

برچسب ها: فراتر رفتن ، مبادلات ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار