كارشناس سياسي و مدرس حوزه علميه قم درباره اظهارات اخير اپوزيسيون و برخي كشورهاي غرب مبني بر لغو تحريم‌ها به شرط عقب نشيني ايران از مواضع هسته‌اي خود، گفت:‌اظهارات غربي‌ها، يك ترفند سياسي جديد براي فريب دادن افكار عمومي به وسيله پادوهای خود در داخل كشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدي اميدي مدرس حوزه علميه قم در گفتگو با خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات اپوزيسيون مبني بر لغو تحريم‌ها به شرط عقب‌نشيني ايران از مواضع هسته‌اي خود گفت: غربي‌ها در حال فرار به جلو هستند، و به دليل ناكامي ترفندهاي آنها براي براندازي نظام جمهوري اسلامي و اخلال در اقدامات اين نظام در عرصه داخلي و بين‌المللي، به يك نوع فريب سياسي دست مي‌زنند.

وي در ادامه افزود: با مرور 3 دهه از انقلاب اسلامي،‌ مي‌بينيم كه غربي‌ها همواره در تلاش بوده‌اند تا جمهوري اسلامي را ساقط كنند، لذا براندازي نظام از اهداف اصلي آنها بوده و بارها اعلام كرده‌اند كه بايد ريشه ملت ايران خشكانده شود.

اين كارشناس سياسي با بيان اينكه نظام تا به حال چهار جنگ را پشت سر گذاشته و تحريم‌اقتصادي، پنجمين جنگ تحميلي از سوي غرب عليه جمهوري اسلامي است، تصريح كرد: جنگ اول، جنگ داخلي بود كه غربي‌ها با همدستي منافقين، تلاش كردند با ترور شخصيت‌هاي اصلي نظام و آشوب‌هاي داخلي، قدرت را از دست نيروهاي انقلابي و اسلامي بگيرند؛ جنگ دوم نيز جنگ 8 ساله‌اي بود كه به طور آشكار براي براندازي و سقاط كردن نظام جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت.

حجت‌الاسلام اميدي با اشاره به جنگ رواني، رسانه‌اي و سایبری شديد دشمنان به عنوان سومين جنگ تدارك ديده شده عليه جمهوري اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: دشمنان از اين طريق تصميم داشتند تا يك نوع ايران‌هراسي و اسلام‌هراسي را در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي دنبال كنند و با ايجاد رعب و وحشت در درون انقلابيون، بر كشور اسلامي ما سيطره يابند و طرفداران اسلام آمريكايي را در ايران، حاكم سازند.

وي تصريح كرد: نتيجه اين جنگ رسانه‌اي و سایبری ايجاد جنگي ديگر در داخل كشور و در آشوب‌هاي خياباني و فتنه 88 بود كه به عنوان چهارمين جنگ غرب عليه ما بشمار مي‌رود كه با كمك رسانه‌هاي خود و برخي نيروهاي خودفروخته داخلي صورت گرفت.

مدرس حوزه علميه قم اظهار داشت:‌ اكنون در پنجمين جنگ تدارك ديده شده از سوي غرب هستيم كه هدف اصلي آن براندازي نظام است تا زمينه را به گونه‌اي فراهم كنند كه مردم از وضعيت اقتصادي به رنج درآيند و در انتخابات رياست جمهوري 92،‌ افكار عمومي عليه انقلاب اسلامي، دست به آشوب بزنند.

حجت‌الاسلام اميدي با اشاره به تشديد تحريم ها از سوي غرب اضهار داشت: از ديدگاه كشورهاي غربي، جمهوري اسلامي با تشديد تحريم‌ها بايد در مقابل مردم پاسخگو باشد و مردم نيز به دليل مسائل اقتصادي، به آشوب گرايش ژيدا مي كنند، اما دشمنان نظام از اين موضوع غافلند كه ملت ايران در شكل دادن به اين نظام نقش بارزي را ايفا كرده‌اند و اين نظام را متعلق به خود مي‌دانند، لذا به هيچ وجه از نظام اسلامي كه حاصل تلاش‌هاي خودشان است دست برنخواهند داشت.

اين كارشناس سياسي با مقايسه وضعيت جمهوري اسلامي ايران و غرب، گفت: غربي‌ها و عوامل آنها اعلام كرده‌‌اند اگر ايران از مواضع هسته‌اي خود عقب‌نشيني كند، تحریم ها را لغو خواهند كرد؛ بيان اين اظهارات به اين علت است كه وضعيت بحراني اروپا و آمريكا و سوق يافتن مسائل اقتصادي آنها به شعارهاي سياسي مردم عليه دولت‌هايشان، به عدم مواجهه با چالش‌هاي بين‌المللي مثل موضوع هسته‌اي ايران نيازمند هستند.

وي افزود: به همين دليل، اروپايي‌ها از اين زاويه، موضوع ايران را دنبال مي‌كنند كه اين نشانه اقتدار جمهوري اسلامي است و تا زماني كه توان بكارگيري انرژي هسته‌اي براي توانمندي علمي ايران فراهم است، غربي‌ها توان سيطره علمي و تكنولوژيك نداشته و انحصار علمي آنها در عرصه بين‌الملل فرو مي‌پاشد، لذا از اين رو در تلاش‌اند تا از طريق فريب افكار عمومي، اين موضوع را خاتمه يافته نشان دهند، زيرا جمهوري اسلامي از انرژي هسته‌اي كوتاه نمي‌آيد.

مدرس حوزه علميه قم با اشاره به وضعيت فعلي جمهوري اسلامي ايران در سطح منطقه و جهان اظهار داشت: پس از بيداري اسلامي و قيام‌هاي مردمي در كشورهاي عربي، اقتدار اسلام به عنوان يك مكتب تمدن‌ساز براي غربي‌ها مسجل شده و آنها فهميده‌اند كه ديگر رهبري و هدايت جهان را در دست ندارند و جمهوري اسلامي ايران با ظرفيت‌هاي خود، قادر  است به عنوان يك قدرت بزرگ منطقه‌اي ظاهر شود و جريان انرژي هسته‌اي و اقتدار كشورمان براي دفاع از حق خويش نيز، يك شكست براي دشمنان ناكام شده اين كشور بوده، لذا اظهارات غربي‌ها درباره انرژي هسته‌اي ايران، يك ترفند سياسي براي دستيابي به اهداف نهايي خودشان بشمار مي‌رود.

حجت‌الاسلام اميدي درباره تكرار ادعاهاي اپوزيسيون خارجي و رسانه‌هاي غربي به وسيله عناصر اصلاح‌طلب داخلي، تصريح كرد:‌ از نيروهاي داخلي كه همگام با دولت‌هاي غربي ژيش مي‌روند، انتظار داريم تا به شخصيت ايراني خود توجه كنند، همچنين بسياري از جناح‌هايي كه در ذيل پرچم اصلاحات وارد عرصه انتخابات مي‌شوند، متاسفانه دل در گرو غرب داشته و منش و رفتاري برخلاف اقتدار ايرانيان كه در انقلاب بزرگ اسلامي به رخ جهانيان كشيده شده، دارند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: غرب، همواره يكسري پادوهايي در داخل كشور دارد كه زمينه‌ساز اهداف آنها بوده و در مسير تمايلات غرب عليه ايران حركت مي‌كنند، بنابراين ملت ايران به خوبي واقف و آگاه هستند كه دفاع از حق هسته‌اي كشور، دفاع از شخصيت انقلابي و اسلامي خود آنها است، لذا توطئه‌ نيروهايي را كه در مسير دشمن حركت کرده و در عین حال خود را حامي ملت معرفي می کنند خنثی خواهند کرد.
 
انتهای پیام/

پ2
برچسب ها: تحریم ، جنگ ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۱
یه ضرب المثل میگه سواره از پیاده خبر نداره.این آقایون اصلا متوجه وضعیت زندگی مردم هستند؟
آخرین اخبار