مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با اجرای طرحی از ورود فاضلاب شهرستان ایذه به تالاب میانگران جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان؛ محمد علی صنیعی نژاد اظهار کرد: بزرگترین طرح زیست محیطی شهرستان ایذه با اجرای 250 کیلومتر شبکه فاضلاب در سه سال و از محل اعتبار مشارکتهای مردمی (فروش اوراق مشارکت) همزمان با اعیاد مبارک قربان و غدیر عملیاتی می شود.
صنیعی نژاد افزود: در سال اول بیش از 70  کیلومتر خطوط شبکه فاضلاب با اعتباری معادل 362 میلیارد ریال در سه پروژه در مناطق مختلفی از  شهرستان ایذه به مرحله اجرا درمی آید.
 
وی هدف از اجرای این طرح بزرگ زیست محیطی را جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی و استاندارد فاضلاب، بهبود سطح بهداشت و پیشگیری از آلودگیهای زیست محیطی و  همچنین حذف ورود فاضلاب به تالاب بین المللی میانگران ایذه عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفای استان خوزستان، مناطق قابل اجرا در این طرح را شامل خیابان حافظ جنوبی حدفاصل میدان امام و اشکفت سلمان به عنوان پروژه اول، مناطق سرتل حاج سیف اله، سلطان دیناور، گنجشگیر و باغ جهاد را  پروژه دوم و در نهایت پارک جنگلی ایذه را به عنوان پروژه سوم در سال اول ذکر کرد.

صنیعی نژاد تصریح کرد: همزمان با اجرای پروژه های تعریف شده در سال اول، حدود 168 کیلومتر شبکه فرعی و انشعابات مربوطه نیز احداث خواهد شد.
 
در طرح جامع فاضلاب شهرستان ایذه برای پوشش جمعیتی معادل 235 هزار نفر تا سال 1415 اجرای بیش از  250 کیلومتر شبکه فاضلاب و یک ایستگاه پمپاژ مرکزی در نظر گرفته شده است./س
برچسب ها: فاضلاب ، تالاب ، متوقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.