دو اتحاديه تجاري در پرتغال روز جمعه در اعتراض به سياست هاي رياضت اقتصادي مدنظر دولت براي سال 2013 ميلادي در ليسبون تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از   خبرگزاري آلمان ، ژوائو پروئنکا دبير کل اتحاديه کارگران پرتغال در نامه اي به پارلمان پرتغال در ليسبون به اين سياست ها اعتراض کرد.
رسانه هاي خبري پرتغال اعلام کردند صدها نفر در تظاهرات آرام به سمت پارلمان در ليسبون ، پروئنکا را همراهي کردند.
اتحاديه کارگران پرتغال اعلام کرد در اين نامه به اصلاحاتي که اين اتحاديه در بودجه پيشنهادي خواهان آن است به تفصيل اشاره شده و آمده است کاهش بودجه خطر افزايش فقر و بيکاري و همچنين بروز ناامني براي همگان را در اين کشور به همراه خواهد داشت.
دولت پرتغال قصد دارد ماليات بر درآمد ، ماليات بر دخانيات ، املاک و مستغلات ، خودروهاي شخصي و بنزين را در سال دو هزار و سيزده ميلادي افزايش دهد.
در عين حال دولت پرتغال در نظر دارد مزاياي بازنشستگي ، بيکاري و از کار افتادگي را کاهش دهد.
علاوه بر اينها بودجه بخش مراقبت هاي پزشکي و درماني نيز هفده درصد کاهش مي يابد.
کليات بودجه پيشنهادي قرار است روز چهارشنبه براي اولين بار در پارلمان پرتغال قرائت شود.
سازمان هاي مختلف از جمله بزرگترين اتحاديه تجاري پرتغال موسوم به کنفدراسيون کارگري پرتغال برگزاري اعتراضاتي را براي آن روز اعلام کرده اند.
اين کنفدراسيون همچنين اعتصاب سراسري را در تاريخ چهاردهم نوامبر خواستار شده اما اتحاديه کارگران پرتغال اعلام کرده است در اين اعتصاب شرکت نخواهد کرد.
اتحاديه اروپا ، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول کمکي مالي به ارزش هفتاد و هشت ميليارد دلار به پرتغال اعطا کرده اند.
در عوض ، پرتغال که فقيرترين کشور غرب اروپاست بايد تا سال دو هزار و چهارده ميلادي کسري بودجه خود را به سه درصد توليد ناخالص داخلي کاهش دهد.
 تدابير رياضت اقتصادي موجب رکود شديد و نرخ کم سابقه بيکاري به ميزان پانزده و نه دهم درصد شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار