شرکت اپل روز سه‌شنبه (۲ آبان) از محصول جدید خود در ایالت کالیفرنیا رونمایی کرد. لوح الکترونیکی آی‌پد مینی، ۷ میلی متر قطر دارد و وزن آن نیز ۳۰۰ گرم است. پیش‌تر شرکت‌های گوگل، آمازون و سامسونگ نیز محصول مشابه ای را به بازار عرضه کرده بودند و آی‌پد مینی باید در بازار با آنها رقابت کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، فیل شیلر، یکی از سخنگویان شرکت اپل در جلسه رونمایی به حاضرین گفت آی‌پد مینی ۲۳ درصد نازک‌تر و ۵۳ درصد سبک‌تر از نسل سوم لوح الکترونیکی آی‌پد است که حدود هفت ماه پیش به بازار عرضه شد.
 
شیلر گفت : محصول جدید علاوه بر نازکی و سبکی، صفحه بزرگ‌تر و شفاف‌تری دارد و کیفیت دوربین آن نیز بهتر است.
 
لوح‌های الکترونیکی، کامپیوترهای کوچکی هستند که صفحه کلیدی ندارند و با لمس صفحه توسط کاربر فعال می‌شوند. ناظران سال‌ها بود که درباره معرفی آی‌پد کوچک‌تر و سبک‌تر توسط شرکت اپل گمانه‌زنی می‌کردند.
 
استیو جابز، رئیس پیشین شرکت اپل دو سال پیش درباره لوح‌های الکترونیکی ۱۷ سانتی‌متری گفته بود آنها "زیاد کوچک" هستند. اما ظاهراً تصمیم شرکت اپل برای ارائه لوح الکترونیکی کوچک به دلیل فشار از سوی شرکت‌های رقیب بوده است، که لوح‌های کوچکتر، ظریفتر و ارزان قیمت‌تر ارائه کردند.
 
شیلر روز سه شنبه در مراسم رونمایی، با گرفتن آی‌پد جدید در کف دست خود، بر کوچک بودن آن تاکید کرد. قیمت آی‌پد با توجه به توانایی اتصال به شبکه اینترنت و میزان حافظه، تفاوت دارد، اما قمیت ارائه شده برای ساده ترین آن در بازار آمریکا حدود ۳۰۰ دلار است. شرکت اپل هم‌زمان از ارتقاء تعداد دیگری از محصولاتش خبر داد.
 
كامپیوترهای مک‌بوک پرو، آی‌مک و مک‌مینی در میان این محصولات هستند. کامپیوترهای آی‌مک، نسبت به مدل قبلی خود، ۸۰ درصد نازک‌تر شده اند. 
 


 
 
در اين مراسم همچنين از مدل بهبود يافته ي اي مك نيز رونمايي شد .
 
اين iMacهاي جديد سوپر نازك، 80 درصد (حدود 5mm) نازك تر و 3.6 كيلوگرم سبك تر از اجداد قبلي خود هستند. اين iMac جديد اپل داراي ابعاد 21.5 و 27 اينچ است. همچنين داراي پردازشگرهاي i5 چهار هسته و RAM به حجم 32GB است. مدل 21.5 اينچي آن داراي قيمت پايه 1300 دلار و 27 اينچي آن داراي قيمت پايه 1800 دلار است.

 

برچسب ها: رونمای ، محصولات ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار