مدیرکل هواشناسی خوزستان از بارش باران، رعد و برق و تندباد شدید در استان تا پایان وقت امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکزخوزستان؛مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: تندبادهای شدیدی که از صبح امروز در شهرهای شمالی خوزستان آغاز شده تا اواخر وقت امروز و اوایل وقت فردا بخش غالب تغییرات آب و هوایی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها در شهرهای شمالی خوزستان آغاز شده است، تاکید کرد: این بارندگی‌ها تا اواخر وقت امروز با شدت و ضعف ادامه دارد.

دهملایی افزود: امروز با همراهی جریانات مرطوب جنوبی و تاثیر خط ناپایدار در لایه میانی جو با ابرناکی و بارش‌هایی در استان مواجه خواهیم بود که عمدتا متوجه نیمه شمالی استان و دامنه‌های زاگرس است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: انتظار می‌رود از فردا با شمالی شدن جریانات سطح زمین و تضعیف خط ناپایدار، وضعیت شرجی به پایان برسد.

دهملایی آسمان استان را نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با بارندگی، رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی کرد و یادآور شد: با شمالی شدن جریانات از اواخر وقت امروز به بعد انتظار کاهش ابر و ناپایداری و کاهش دما، رطوبت و شرجی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با رگبار و رعد و برق جهت باد، جنوب شرقی تا شرقی سرعت باد، 20 تا 35 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد 50 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان با 38 درجه و دهدز با 10 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند./س
برچسب ها: تندباد ، باران ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.