فرماندار خرم‌‌دره گفت: ما با وجود توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در سطح شهرستان به این وضع قانع نبوده و با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رحیم نوری‌پور پیش از ظهر امروز در جمع مسئولان حوزه کتاب و کتابخوانی این شهرستان با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه اظهار داشت: موضوع کتاب با توجه به گسترش رسانه‌هایی همچون اینترنت و سایر رسانه‌های اطلاعاتی‌، طراوت خود را حفظ کرده است و می‌تواند طبق روال سابق رسالت اطلاع‌رسانی به عهده کتاب باشد.

وی در ادامه افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و برای ترویج کتابخوانی باید راه زیادی را طی کنیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده آغاز و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به نقش کتاب و کتاب‌خوانی در زمینه توسعه کشور خاطرنشان کرد: آماده کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فرهنگ کتاب‌‌خوانی به وضوح دیده می‌شود و لازم است که مسئولان امر در این زمینه بسترهای لازم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه و ذخیره اندیشمندان و متفکران بصورت مکتوب در دل کتابخانه‌ها نهفته است، اظهار داشت: کتاب دروازه‌ای بسوی جهان گسترده دانش و معرفت و کتاب خوب یکی از بهترین ابزارهای کمال بشری است.

نوری‌پور در ادامه افزود: کتاب ابزار اندیشمندان است و کتابخوانی فقر فکری و ذهنی را از بین برده و فکر را بارور می‌سازد، چرا که کتاب خواندن از هیجان‌انگیزترین سرگرمی‌ها محسوب شده و قوه تخیل را به حرکت درمی‌آورد.

وی اضافه کرد: همان گونه که تن آدمی با ورزش نیرومند و سرشار از نشاط می‌شود، مطالعه سودمند همراه با اندیشیدن نیز فکر را روشن و بالنده می‌کند که در این میان کتابخانه‌ها به عنوان مرکز نگهداری عظیم فکری و علمی دانشمندان‌، اندیشمندان و روشنفکران محسوب شده و امروز توسعه آنها بیش از گذشته احساس می‌شود.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه شهرستان خرم‌دره در حوزه فضاهای کتابخانه‌ای رشد داشته است، گفت: ما با وجود توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در سطح شهرستان به این وضع قانع نبوده و با وضع ایده‌آل فاصله داریم.

وی با بیان اینکه باید با عزم جدی و حمایت مسئولان به نقطه ایده‌آل توسعه دست پیدا کنیم، خواستار مشارکت ادارات به ویژه شهرداری در کارهای فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.