مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 16 از برگزاري چهارمين جشنواره هنر، هدايا و سوغات استان‌هاي كشور از تاريخ ٢تا ١٩ آبان‌ماه در فرهنگسراي بهمن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي بهمن؛ مهدي صولي با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه با هدف اشاعه فرهنگ اصيل ايراني و اقوام مختلف كشورمان، معرفي صنايع دستي، سوغات و غذاهاي محلي استان‌ها، موسيقي محلي و مراسم آييني اقوام ايراني با برپايي غرفه‌هاي مختلف و چادرهاي عشاير در فرهنگسراي بهمن اجرا مي‌شود.
رييس فرهنگسراي بهمن با اشاره به برپايي ٥٠ غرفه استان هاي كشور و ٥ چادر عشاير براي آشنايي بيشتر شهروندان با زندگي و لباس و صنايع دستي استانها و عشاير، افزود: خاتم، قلمزني، گليم، گبه، معرق، منبت، چارق دوزي، قاب‌هاي تزئيني، نازك كاري، صنايع چوب، ترمه دوزي، چاقو و غرفه‌هاي سوغاتي شهرهاي ايران مانند شيريني كرمانشاه، سوهان قم، گز اصفهان و انواع عرقيات از جمله غرفه‌هاي پيش‌بيني شده در اين نمايشگاه به شمار مي‌رود.
صولي ضمن اشاره به حضور گروه‌هاي هنري آذربايجان، قشقايي و كردستان در طول نمايشگاه؛ گفت: برگزاري اجراهاي موسيقي و بازيهاي سنتي اقوام، تا سه روز قبل از فرا رسيدن ماه محرم ادامه دارد و هر روز گروهها بصورت مجزا ساعت ١٦ اقدام به اجراي برنامه هاي خود مي كنند.
وي گفت: پخت غذاهاي سنتي اقوام مختلف از ديگر برنامه‌هايي است كه در حاشيه نمايشگاه به اجرا در مي آيد. بازديدكنندگان در بازديد از غرفه هاي پخت غذاهاي سنتي مي‌توانند با طرز تهيه انواع غذاهاي محلي و سنتي آشنا شوند و در عين حال با طعم دلچسب غذاهاي متنوع ايراني ساعات خوشي را سپري كنند.
صوفي اظهار داشت: نمايندگان استانهاي گيلان، خوزستان، همدان، تهران، كردستان، آذربايجان غربي و شرقي، خراسان، اردبيل، فارس، يزد، لرستان، اصفهان و مازندران با برپايي غرفه هاي خود در اين نمايشگاه حضور دارند.
گفتني است؛ چهارمين جشنواره هنر، هدايا و سوغات استان‌هاي كشور در روز  ٢ آبان ساعت ١٦ افتتاح مي‌شود و علاقه‌مندان مي‌توانند تا ١٩ آبان ماه همه روزه از ساعت 9 تا ٢٢ به فرهنگسراي بهمن واقع در ميدان بهمن مراجعه كنند./ص


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار