مدیر عامل راه آهن کشورگفت: 180 کیلومتر محور تزرج - بندرعباس در مدت 11 ماه آماده بهره برداری است که این سرعت در کار و کیفیت ، یک رکورد به شمار می رود.
صاحب محمدی افزود: تا پیش از دو بانده شدن این خط ، توان ظرفیت جابجایی با در مسیر ترانزیتی بافق - بندرعباس 10 تا 11 میلیون تن در سال است اما با این بهره برداری ظرفیت به 45 میلیون تن در سال می رسد.
طول مسیر ریلی بندرعباس - بافق 610 کیلومتر است که 180 کیلومتر آن از تزرج تا بندرعباس در هرمزگان واقع شده است.
مرحله نخست این طرح از بافق تا تزرج به طول 430 کیلومتر در سال 88 به بهر برداری رسید.
مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: دو خطه کردن مسیر ریلی تزرج تا بندرعباس از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به هرمزگان است.
شاکری افزود: این طرح در مدت 11 ماه با 47 میلیون یورو اعتبار و با استفاده از فاینانس اجرا شد.
وی گفت: با بهربرداری از طرح دو خطه کردن مسیر ریلی بندرعباس - بافق جا به جایی کالا از راه آهن هرمزگان از 16 به 40 میلیون تن و شمار جابه جایی مسافر نیز 50 درصد افزایش می یابد.
راه آهن هرمزگان در زمینه جابه جایی مسافر از فعالترین راه آهن های کشور است که سالانه بیش از یک میلیون و 160 هزار مسافر از آن جابه جا می شود.
مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: با بهره برداری از این طرح ، سهم مبادلات بین المللی کالا از هرمزگان به دیگر نقاط جهان از 5 به 20 درصد افزایش می یابد.
طول مسیر ریلی هرمزگان 620 کیلومتر است که در راهگذر ترانزیتی قرار دارد./س