رئیس تعمیرات برق منطقه غرب كشورگفت: سیستم های حفاظت در برابر صاعقه در تمامی مراكز انتقال نفت، تاسیسات و ایستگاه های مخابراتی در منطقه غرب کشور نصب و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

كیوان غلامی گفت: به منظور جلوگیری از آسیب های ناشی از صاعقه و همچنین حفاظت از تجهیزات و ادوات نصب شده در مراكز انتقال نفت، تاسیسات و ایستگاه های مخابراتی این سیستم های حفاظتی راه اندازی شده اند.
رئیس تعمیرات برق منطقه غرب كشورافزود: پس از آشنایی با نحوه عملكرد سیستم مذكور و فراهم شدن مقدمات لازم از جمله تهیه شرح كار و اخذ پروانه كار بسترهای مناسب برای اجرایی شدن این اقدام فراهم شد.
وی افزود: از اولین مناطقی هستیم كه این سیستم در آن نصب می شود ،صاعقه گیرها خطر ناشی از صاعقه را كه موجب وارد شدن آسیب به تجهیزات می شود را كاهش می دهند.

صاعقه قطعات برقی و بردهای الكتریكی و تجهیزات PLC را معیوب كرده و موجب بروز آتش سوزی می شود.
رئیس تعمیرات برق منطقه غرب گفت: طراحی اولیه این سیستم ها در فضای سایت صورت می گیرد و براساس روشهای جانمایی، مكانهای مناسب و بهینه برای نصب آنها در نظر گرفته می شود، به نحوی كه تمام تجهیزات موجود در آن سایت مورد حفاظت قرار گیرد.
این پروژه ظرف هشت ماه به اجرا در آمد و تمام اقدامات لازم توسط متخصصان و كارشناسان واحد مهندسی تعمیرات برق انجام می شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مراکز ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.