کنجد در درمان بی خوابی موثر است .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : کنجد دارای خاصیت ضد ورم مفاصل / رماتیسم و ضد سرطان است و اسید آمینه کنجد رشد تومورها را متوقف می کند و به رفع مسمومیت کبد و کلیه ها و بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند .

امینی افزود : دانه های کنجد دارای مواد چربی / آنتی اکسیدان ها / روغن کنجد / مواد پروتئینی / اسید آمینه / سلولز / مواد معدنی و کلسیم است و دانه های آن بسیار مغذی و پر انرژی است .

وی با اشاره به اینکه خواص ضد قارچ و ضد باکتری از دیگر تاثیرات کنجد است تصریح کرد روغن کنجد در جلوگیری از فساد دندان کاربرد دارد و در درمان التهاب و تورم لثه مفید است .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت : آرد کنجد سرشار از اسید آمینه است و سه برابر شیر کلسیم دارد و نیز آرد کنجد یا کنجد در معطر کردن خوراک های مرغ گوشت / سالاد و سبزیجات موثر است .

بگفته وی کنجد سرشار از مواد معدنی قابل جذب و دارای منیزیم / کلسیم / آهن / سیلیس / آلومنیم / کروم / مس / نیکل / سدیم و چندین فلز و شبه فلز دیگر است و اثر کنجد بیشتر بعلت داشتن ویتامین های زیاد آن بویژه ویتامین ب است .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : کنجد قوت / جوانی / تعادل زندگانی و صحت را به انسان می بخشد و اثر آن در تعویض سلول های کهنه بدن بسیار سریع است .

امینی افزود : مصرف کنجد در تسهیل تفکر و در رفع دردهایی مثل سل / کم خونی و سرطان بی نظیر است .

کنجد یک غذای با ارزش برای انسان است که دارای خواص گوشت است ./س


برچسب ها: کنجد ، بی خوابی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.