مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، زیباکردار گفت: اجرای طرح پایش طیور در راستای شناسایی و تشخیص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان انجام شده و در راستای اجرای این طرح در 40 روستا و 10 مرغداری صنعتی استان، شش هزار و 399 آزمایش بر روی پرندگان انجام شد که هیچ علایمی از این بیماری مشاهده نشد.
وی افزود: فعالیت شش کشتارگاه صنعتی طیور در استان و احداث شش کشتارگاه صنعتی دیگر در استان و تبدیل شدن کردستان به قطب پرورش مرغ در کشور در دست اجراست.
زیباکردار بیان کرد: یکی از مزیت های سالم بودن فرآورده های گوشتی را بالا بودن کیفیت گوشت و مرغ است و برای اطمینان از کیفیت گوشت و مرغ، بازرسان دامپزشکی اقدام به کنترل و نظارت می‌کنند.
وی در ادامه توضیح داد: در تمام کشتارگاه های استان ذبح به روش اسلامی انجام می شود و کار ذبح در کشتارگاه ها توسط بازرسان دامپزشکی و روحانیون منطقه به صورت اسلامی انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در ذبح، طیور مورد نظر ضبط و معدوم می شوند.
مدیرکل دامپزشکی کردستان اشاره کرد: واکسیناسیون سراسری طیور بومی انجام خواهد گرفت و  در مرغداری‌های استان بمنظور رشد مرغ از هیچ هرمونی استفاده نمی‌شود.
زیباکردار گفت: با اشاره به رشد زود هنگام مرغ در مرغداری ها و رشد مرغ به دو روش اصلاح نژادی و برنامه پرورش در مرغداری های استان و استفاده از این دو روش به هیچ وجه به کیفیت رشد مرغ لطمه نمی زند.
وی در پایان افزود: در حال حاضر 22 میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان صورت گرفته است.وی اضافه کرد: برای این تعداد جوجه ریزی هشت میلیون واکسیناسیون علیه بیماری های طیور و 509 بازرسی به عمل آمده است./س
برچسب ها: آنفلوانزا ، حاد ، مشاهده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.