با یک رژیم غذایی مناسب از سرما خوردگی در فصل زمستان پیشگیری کنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه کلید این رژیم در ریزمغذیهایی است که به وفور در برخی میوه ها و سبزیجات وجود دارند.

وقتی این ریز مغذی ها (عبارت جامع برای تمام ویتامینها، مواد معدنی که برای بدن لازم هستند اما نیاز آن در مقادیر بسیار اندکی است) در ترکیبهای خاصی مصرف می شوند نقش مهمی در تقویت و حمایت از سیستم ایمنی بدن ما دارند.

اگر سیستم ایمنی بدنتان خوب کار نکند، یک عفونت ساده هفته ها در آن باقی می ماند و حتی می تواند به برنشیت و ورم سینوسها منتهی شود، اما با داشتن یک سیستم ایمنی قوی کاملا در مقابل سرماخوردگی، آنفلوآنزا مقاوم می شوید و بدنتان با ویروس مقابله می کند. حتی اگر نشانه های خفیفی مشاهده کنید ظرف 24 ساعت به حالت عادی باز خواهید گشت.

اگر نیمی از سبزیجاتی که روزانه مصرف می کنید را به طور خام مصرف کنید می توانید تأثیر ریز مغذیها را به حداکثر برسانید، چرا که برخی از این ریزمغذیها در فرآیند پخت و پز از بین می روند
تنها 12 درصد از ما میزان توصیه شده از سبزیجات و میوه ها را مصرف می کنیم. رژیم غذایی مدرن به طور عمده فاقد صدها مواد تشکیل دهنده موثر در ارتقا در سیستم ایمنی بدن است، مسئله ای که موجب می شود بدن ما در مقابل ویروسها، عفونتها و بیماریها آسیب پذیر باشد. /س



برچسب ها: کرمانشاه ، سرما ، زمستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.