گاهی ما فکر می کنیم برای اینکه بتوانیم آدمی با ارزش و موفق باشیم باید شرایط خاصی داشته باشیم مثل تحصیلات عالیه و موقعیت های اجتماعی و...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شاید همه ما بارها داستان زندگی نقاش معلولی که با پای خود تابلوهای بدیع خلق کرده یا مخترع و یا مکتشفی که تحصیلات عالیه دانشگاهی نداشته و نمونه های  دیگری که شرایط محیطی برای آنان نامساعد بوده دلیل اصلی موفقیت آنان جدیت و پشتکار علت اساسی جدیت و پشتکار آنان وجود نیروی محرک درونی به نام انگیزه است.
فعالیت هایی که با پشتوانه قوی از این محرک درونی انسان ها را در دستیابی به هدفشان یاری می کند.
در این خصوص راستین روانشناس اظهار کرد: تنها سازماندهی کافی نیست و در هر کاری برانگیختن و ایجاد انگیزه در افرادی که آنان را انجام می دهند یکی از شرایط مهم و اساسی برای رسیدن به هدف می باشد و افرادی که مسئول انجام یک کار هستند اگر دارای انگیزه کافی باشند بر کلیه مشکلات آن چیره خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه بر ایجاد انگیزه در افراد چه باید کرد افزود: انگیزه افراد تابع چهارچوب فکری آنهاست و از هیچ تعلم و منطقی برخوردار نیست و اگر می خواهید افراد از انگیزه خوبی برخوردار باشند فقط کافی است که با آن ها صادق و مهربان باشید تا آن هم خود را وقف کار و فعالیت کنند و به توافق به هدفشان دست یابند.
گفتنی است که انگیزه با تشویق های مادی به وجود می آید و فقط در سایه نگرش عمیق و جامع انسان برای رسیدن به هدفشان به وجود می آید. /ل
برچسب ها: موتور ، انگیزه ، نیرو ، آرزوها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار