وزیر آموزش و پرورش گفت: علل حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی، از سوی قوه قضاییه، کمیسیون های امنیت ملی، و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حمیدرضا حاجی بابایی، هنگام عیادت از دانش آموزان حادثه دیده شهرستان بروجن در بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد، افزود: در همان ساعت اولیه وقوع حادثه، سه تن از معاونان وزارت آموزش و پرورش، از نزدیک برای پیگیری این مسأله، به استان چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.
وی، همچنین در جمع خبرنگاران تصریح کرد: مسئولان استان چهارمحال و بختیاری، در چند روز اخیر پس از حادثه، برای فراهم کردن امکانات بیمارستانی و پزشکی، و بهبودی حال دانش آموزان حادثه دیده، تلاش زیادی کردند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا از بروز این گونه حوادث در کشور جلوگیری شود.
حاجی بابایی گفت: روحیه دانش آموزان حادثه دیده بروجنی بسیار بالاست و این نشان دهنده مقدس بودن راه شهداست.
وی افزود: هفته آینده، یک همایش بزرگ در استان خوزستان برگزار می شود تا بیشترین امکانات، برای برگزاری اردوهای راهیان نور فراهم شود.
حاجی بابایی اضافه کرد: برای برگزاری اردوهای راهیان نور، هیچ گونه اجباری وجود ندارد و اجباری نیست که درس آمادگی دفاعی در کجا برگزار شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: همراه داشتن رضایت نامه والدین برای حضور در اردوها، یک قانون است که از گذشته تا به امروز وجود داشته و هیچ اجباری برای برگزاری اردوهای راهیان نور وجود نداشته است.
حاجی بابایی تصریح کرد: عنادورزی دشمنان، با انقلاب اسلامی و حماسه 8 سال دفاع مقدس، در سه دهه اخیر، همواره وجود داشته است.
به گفته وی؛ در داخل کشور، اگر کسی درباره این گونه حوادث صحبت می کند، از سر دلسوزی است.

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.