اقیانوس ها در حال تبدیل شدن به فضای پر سرو صدا هستند

بر اساس تحقیقات این تبدیل می تواند متاثر از شکار نهنگ ها و حضور و تاثیر انسان ها بر روی آب های آزاد باشد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران: به نقل از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، نگرانی در مورد سر و صدای تولید شده در اقیانوس ها در حال رشد است.

بر اساس این گزارش؛ این سرو صدای تولید شده مربوط به حیوانات دریایی است که برای برقراری ارتباط و حرکت بر صدا تکیه می کنند و آسیب می رسانند این پژوهش که توسط مایکل استوکر و تام روتردال در تحقیقات آموزشی و حفاظت از اقیانوس ها در کانزاس سیتی در انجمن ASA انجام شده است.با توجه به مطالعه انجام شده صدای اقیانوس ها تا 10 برابر قوی تر از 50 سال پیش شده است.

یک مدل جدید علمی نشان می دهد که 200 سال پیش ، قبل از صید صنعتی نهنگ، سرو صدای دریا حتی قوی تر از امروز بوده است و این به دلیل صداهای ایجاد شده توسط نهنگ ها بوده است.

با استفاده از تخمین های زده شده از جمعیت تاریخی ارزش صدای نسل در داده های مربوط به آواز خواندن این حیوانات اختصاص داده شده است.

برای مثال صدای 350000 باله نهنگ در اقیانوس اطلس شمالی ممکن است به 126 دسیبل سطح صدا از محیط اقیانوس به یک کنسرت موسیقی راک مدرن در اوایل قرن 19 کمک کرده باشد این سرو صدا در یک فرکانس 18-22 هرتز منتشر می شود.

به گفته محققان و با استفاده از اسناد و مدارک تعیین میزان شکار نهنگ در طول دوره صید صنعتی نهنگ دشوار است.

استوکر می گوید: برای مثال در روسیه پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی اطلاعات واقعی درباره این موضوع منتشر شد.

در اواسط دهه 60 این تعداد 48000 مورد شکار نهنگ بود که در حدود 2710 مورد بالاتر از آن چیزی بود که گزارش شده بود.

به گفته محققان ، ممکن است این سرو صدا از سرو صدای بیولوژیکی حیوانات اقتباس شده باشد اما ممکن است سرو صدای انسانی اغلب در پهنای باند با ساختار متفاوت از سرو صدای طبیعی و با اثرات متفاوت است که می تواند بر این حیوانات با احتمال زیاد اثر گذارد./ع2
برچسب ها: اقیانوس ، فضا ، نهنگ ، انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار