شهرستان شازند با مساحت 2727 کیلومتر مربع که نه ششم درصد از کل استان مرکزی را در بر گرفته است. این شهرستان که در جنوب غربی استان مرکزی واقع شده است از شمال به اراک، از مغرب به استان همدان، از شرق به شهرستان خمین و از جنوب به استان لرستان می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک می گویند شازند نامهای متفاوتی داشته که معروفترین آنها ادریس آباد بوده است و بنا بر قولی توسط خانواده ای به نام ادریس ابن معقل تاسیس شده است. شازند طبیعت زیبایی دارد که در اطراف آن گسترده شده، پس برای گشت و گذار باید از آن خارج شوی.

از شازند که به سمت نورآباد می روی هنوز چند کیلومتر دور نشده سمت چپ جاده کوه معروف شهباز را میبینیم.

قله شهباز با 3388 متر ارتفاع در رشته کوههای راسوند در جنوب اراک واقع شده است و بلند ترین نقطه استان مرکزی محسوب میشود.

پس از طی 3 کیلومتر جاده خاکی در دامنه این این کوه بزرگ به روستای دو خواهران می رسیم. روستایی خالی از سکنه که صاحبانش تنها خاطراتش را به همراه اسباب کشی در آنجا گذاشتند.از پایین روستا که به بالای آن نگاه میکنیم شکافی میبینیم که چشم هر بیننده ای را به سوی خود جلب میکند. این چشمه دو خواهران است. صدای نفس نفس زدن های این چشمه دونده ای را مجسم می کند که خط پایانش بی نهایت است.

از شکاف چشمه تا پایین روستای دو خواهران چنار و صنوبر و بیدها برگهایشان یکسان در آغوش باد می لرزد. شاید میخواهند سرسبزی و طراوت را در آسمان نقاشی کنند. این چشمه دهها هکتار از مزارع و باغات پایین دست خود را سیراب میکند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.