زاهدان/

محدودیت سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز در استانهای مرزی

رییس هیات مدیره سندیكای جایگاه های اختصاصی فروش فرآورده های نفتی كشور، گفت: خودروهای گازوئیل سوز در استان های مرزی تنها می توانند از نیمی از سهمیه سوختشان استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، بیژن حاج محمد رضا اضافه كرد: محدودیت سوخت گیری خودروهای گازوئیل سوز در مناطق مرزی با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت اعمال شده است.

وی گفت: بدنبال اجرای این محدودیت، عرضه گازوئیل در جایگاههای استان های مرزی بسیار كاهش یافته است، در حالی كه جایگاه های بین راهی خارج از استان با تراكم بالایی روبرو هستند.

رییس هیات مدیره سندیكای جایگاه های اختصاصی فروش فرآورده های نفتی كشور، تصریح كرد: این مساله در برخی از استان ها نظیر استان هرمزگان با اعتراض جایگاه داران و رانندگان كامیون ها روبرو شده و منجر به تعطیلی چند جایگاه در این استان شده است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر روزانه 95 تا 100 میلیون لیتر گازوئیل در كشور توزیع می شود، در حالی كه این رقم در گذشته حدود 85 میلیون لیتر بود.

این در حالی است كه قائم مقام شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، پیش از این در مورد كارت هوشمند سوخت خودروهای گازوئیل سوخت گفته بود؛ در سال 87 كه پروژه عرضه گازوئیل با كارت هوشمند سوخت اجرایی شد، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، كل خودروهای گازوئیل سوخت را به 9 دسته تقسیم كرد.

به گفته 'سید ناصر سجادی'، در این تقسیم بندی آنهایی كه باری بوده اند را بر اساس تناژ و مسافربرها را نیز بر اساس تعداد مسافر تعیین و سپس مقدار مصرف گازوئیل برای ظرفیت كارت سوختشان مشخص شد.

وی تصریح كرد: بر اساس گزارش های سامانه هوشمند سوخت، بیش از نیمی از خودروهای گازوئیل سوخت، كمتر از نصف مقداری كه برایشان مشخص شده است، گازوئیل مصرف می كنند كه به این ترتیب حدود 10 درصد از ظرفیت اجازه برداشت گازوئیل از كارت سوخت این خودروها كاهش یافت.

قائم مقام شركت پخش فراورده ای نفتی، اطمینان داد كه جدول مشخص شده برای خودروهای گازوئیل سوخت به شكلی تعیین شده است كه كل نیاز این خودروها را تامین می كند.

یادآور می شود؛ مصرف گازوییل در هفت ماه نخست سال جاری 92 میلیون لیتر در روز گزارش شده بود و این در حالی است كه در مدت مشابه سال گذشته، این رقم 88.3 میلیون لیتر بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.