طوفان با سرعت 75 مایل در ساعت در حال حرکت به سوی سواحل آمریکا/احتمال تشکيل امواج 3.3 متري/ تخليه برخي مناطق نيويورک/ لغو پروازها و سرگرداني مسافران/تعطيلي بورس نيويورک، اتوبوسرانی، مترو...

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ طوفان سندی با سرعت 75 مایل در ساعت همراه با باد و باران شدید در حال حرکت به سوی سواحل شرقی آمریکاست و انتظار می رود خسارات گسترده اي برجای گذارد.

پیش بینی می شود طوفان سندی در ساعات پایانی دوشنبه شب به وقت محلی به سواحل آمریکا برسد. پیش بینی می شود این طوفان با وزش شدید باد و سیل و حتی بارش سنگین برف همراه باشد.

در 10 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن حالت فوق العاده اعلام شده است.به دستور فرماندار نیویورک، شبکه حمل و نقل شهری این شهر از جمله شرکت های اتوبوس رانی، مترو و قطارهای بین شهری به منظور آماده شدن در برابر طوفان سهمگین سندی از یک شنبه شب تعطیل شده اند.

پیش بینی شده است وقتی طوفان به سواحل نیویورک برسد، آب برخی از مناطق این شهر را فرا بگیرد. شهر در حالت اضطراری قرار دارد و به گفته خبرنگار سی ان ان، خیابان های شهر به طرز خوف انگیزی خالی شده اند. مدارس نیویورک روز دوشنبه تعطیل خواهند بود و مردم مناطق ساحلی نیز به اجبار تخلیه خواهند شد.در کانکتیکات نیز حالت فوق العاده اعلام شده است و نیروهای گارد ملی در این منطقه برای کمک مستقر شده اند.

مدیریت بورس نیویورک روز یکشنبه اعلام کرد این بورس روز دوشنبه به علت نزدیک شدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمریکا تعطیل است و احتمالا روز سه شنبه نیز تعطیل خواهد بود. مدیریت بورس در بیانیه ای اعلام کرد: "در نتیجه رایزنی با سایر بورس ها و فعالان بازار، بورس نیویورک روز دوشنبه بیست و نهم ماه اکتبر مبادلات خود را متوقف خواهد کرد و در صورت تایید شدن روز سه شنبه سی ام اکتبر نیز بازار بورس تعطیل خواهد بود .

ما از توافق به دست آمده در بازار بورس مبنی بر این که شرایط خطرناک ناشی از طوفان سندی تامین امنیت کارکنان ما را بسیار دشوار می کند، حمایت می کنیم. ما برای تصمیم گیری در مراحل آتی به منظور از سرگیری مبادلات به محض اینکه شرایط اجازه دهد، با بازار بورس همکاری خواهیم کرد".

مردم نيويورک به سوپرمارکت ها و مغازه هاي ريخته و مايحتاج خود را ذخيره مي کنند. قفسه هاي خالي سوپرمارکت ها نشانه وخامت اوضاع و هراس مردم است.

در همين راستا هواپيمايي انگليس و آلمان پروازهاي خود را به شمال شرق آمريکا به علت طوفان لغو کردند. شرکت هواپیمایی انگلیس روز یکشنبه همه پروازهای خود را به مقصد نیویورک لغو کرد و روز دوشنبه نیز بخش اعظم پروازهای خود به سوی سواحل شرقی آمریکا یا از این سواحل را به مناطق دیگر به حال تعلیق در خواهد آورد.

شرکت هواپیمایی لوفتهانزاي آلمان یکشنبه شب از لغو 15 پرواز به مقصد ساحل شرقی آمریکا در پی نزدیک شدن طوفان سندی به این منطقه خبر داد. سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفتهانزا که بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است گفت: تمام پروازهایی که قرار است روز دوشنبه از فرودگاههای فرانکفورت ، مونیخ و دوسلدورف به مقصد نیویورک ، واشنگتن ، بوستون صورت گیرد لغو می شود.

وی افزود پرواز به مقصد دو فرودگاه در نیویورک روز سه شنبه نیز صورت نخواهد گرفت. این سخنگوی اظهار داشت: ما چاره ای دیگر غیر از لغو پروازها به مقصد شمال شرق آمریکا نداریم زیرا فرودگاه های فعال در این منطقه به زودی به طور موقت تعطیل می شود. این تصمیم بر هزاران مسافر تاثیر گذاشته و آنان را سرگردان کرده است زیرا پروازهایی که از فرودگاه های این مناطق صورت می گیرد نیز به زودی لغو می شود.این طوفان هنگام عبور از منطقه کارائیب 66 کشته برجا گذاشت.
برچسب ها: طوفان ، سندی ، آمریکا ، نیویورک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار