وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نقش دانشگاه ها در کاهش آلودگی هوا کمرنگ شده است افزود: تلنباری از قوانین اجرا نشده در مورد آلودگی هوا وجود دارد و بر اساس امار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت سالانه 4 تا 5 هزار نفر بواسطه گازهای آلاینده جان خود را از دست می دهند.
رشیدی به وجود آلودگی صوتی در اکثر معابر پایتخت اشاره کرد و یادآور شد: معابر سطح پایتخت با آلودگی های صوتی در سطح بالایی مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه وجود آزبست 50 تا 100 برابر بیشتر از حد مجاز است گفت: امسال وضعیت هوای پاک از سال گذشته بهتر است اما پایتخت روز پاک اصلا نداشته است.
مدیر عامل شرکت کیفیت هوای تهران استاندارد ذرات معلق را سالانه 50 دانست و اظهار کرد: عرضه سوخت بایستی در 80 درصد از جایگاه ها استاندارد می شد اما این موضوع تحقق پیدا نکرد.
وی در خصوص دریافت استاندارد URO2 خودروهای تولید داخل، گفت: بعضی از این خودروها با ضرب و زور استاندار URO2 می گیرند و همین موضوع بر آلودگی هوا دامن می زند.
رشیدی ادامه داد: بر اساس آخرین نتایجی که از سوخت های دیزلی چندین جایگاه به دست آمده خودروهای دیزل سوز از گازوئیل با گوگرد 8 هزار استفاده می کنند و این در حالیست که این میزان در کامبوج 2 هزار، در آمریکا 15 و در اتحادیه اروپا 10 است.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توسعه حمل و نقل عمومی را روشی برای کاهش آلودگی هوا بیان داشت و خاطر نشان کرد: استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی مثل مترو مطلوب است و در صورت توسعه حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی کمتر استفاده می شود و همین موضوع کاهش آلودگی هوای پایتخت را در پی خواهد داشت./ف