مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: برخلاف اعلام برخی از سازمان ها مبنی بر داشتن هوای پاک در سال جاری حتی یک روز هوای پاک را در پایتخت نداشتیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از کارگاه تخصصی خبرنگاران پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه، دکتر یوسف رشیدی، اظهار داشت: کسانی که آلودگی ایجاد می کنند باید بهای آن را بپردازند کما اینکه در بیشتر کشورهای دنیا خودروسازان از زمان تولید تا زمان فرسودگی خودرو، متولی اصلی جلوگیری از ایجاد آلودگی تولیدی خودروهای تولید خود هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نقش دانشگاه ها در کاهش آلودگی هوا کمرنگ شده است افزود: تلنباری از قوانین اجرا نشده در مورد آلودگی هوا وجود دارد و بر اساس امار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت سالانه 4 تا 5 هزار نفر بواسطه گازهای آلاینده جان خود را از دست می دهند.

رشیدی به وجود آلودگی صوتی در اکثر معابر پایتخت اشاره کرد و یادآور شد: معابر سطح پایتخت با آلودگی های صوتی در سطح بالایی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود آزبست 50 تا 100 برابر بیشتر از حد مجاز است گفت: امسال وضعیت هوای پاک از سال گذشته بهتر است اما پایتخت روز پاک اصلا نداشته است.

مدیر عامل شرکت کیفیت هوای تهران استاندارد ذرات معلق را سالانه 50 دانست و اظهار کرد: عرضه سوخت بایستی در 80 درصد از جایگاه ها استاندارد می شد اما این موضوع تحقق پیدا نکرد.

وی در خصوص دریافت استاندارد URO2 خودروهای تولید داخل، گفت: بعضی از این خودروها با ضرب و زور استاندار URO2‌ می گیرند و همین موضوع بر آلودگی هوا دامن می زند.

رشیدی ادامه داد: بر اساس آخرین نتایجی که از سوخت های دیزلی چندین جایگاه به دست آمده خودروهای دیزل سوز از گازوئیل با گوگرد 8 هزار استفاده می کنند و این در حالیست که این میزان در کامبوج 2 هزار، در آمریکا 15 و در اتحادیه اروپا 10 است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران توسعه حمل و نقل عمومی را روشی برای کاهش آلودگی هوا بیان داشت و خاطر نشان کرد: استقبال شهروندان از حمل و نقل عمومی مثل مترو مطلوب است و در صورت توسعه حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی کمتر استفاده می شود و همین موضوع کاهش آلودگی هوای پایتخت را در پی خواهد داشت./ف

برچسب ها: سبل ، اسبل ، سبلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار